De huidige generatie R8 loopt na zo'n 8 jaar op zijn laatste pootjes. Niet getreurd echter, opvolging is verzekerd. En hij zal het toneel ook niet zomaar verlaten. Deze Competition is een gelimiteerd model met 570 pk uit de heerlijk schreeuwende V10.
Voor zijn debuut op het autosalon van Los Angeles toont Audi hun R8 Competition, een laatste tour de force voor de sportwagen van Audi. Achterin de bekende 5.2-liter V10 die voor deze gelegenheid wordt opgepompt tot 570 pk. Sprintje naar de honderd klok je af in 3,2 seconden waarna je doorvliegt tot 320 km/u. Visueel pochen doe je met matte carbon onderdelen zoals de voorspoiler, side blades en spiegelkapjes. Een vaste spoiler achterop maakt het plaatje af.
Loop echter niet meteen naar de Audi-dealer. Buiten dat deze R8 Competition gelimiteerd is tot 60 stuks, zal hij ook enkel in Amerika verkocht worden. Al kan je er prat op gaan dat Audi ook voor Europa nog een speciaal modelletje op til heeft staan. De R8 LMX lijkt ons dan ook maar een zoethoudertje te zijn. Er valt nu eenmaal veel geld te verdienen met zo'n 'gelimiteerde' wagens...
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 14 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden