Mazda6 en CX-5 krijgen facelift

mazda-mazda6-2014-facelift_01

Mazda vond de tijd rijp om haar Mazda6 en CX-5 te voorzien van een lichte facelift. Daarmee kunnen de twee knapen weer fris naast de CX-3 staan, hun nieuw broertje.

Slim gezien van Mazda. Het lanceert haar compacte SUV, de CX-3 op het autosalon van Los Angeles en frist meteen de CX-5 en Mazda6 op. Op die manier vallen ze niet uit de stylingsboot.

De 6 - of Mazda6 - is voorzien van een grille waarbij de chroomlijst iets dikker staat getekend. Daardoor vallen de zwierige puntjes richting de koplampen harder op. Met rede, want die schijnobjecten maken gebruik van nieuwe LED-lijntjes. Achteraan zouden er ook nieuw achterlichten moeten zijn, maar puur afgaande op de foto's zien we daar geen enkel verschil.

mazda-mazda6-2014-facelift_01

Binnen merk je pas de échte verschillen op. Zo krijg je net zoals in de Mazda3 - en elk ander nieuw model op aarde - een zwevend infotainmentschermpje. Daarnaast merken we een head-up display en nemen we afscheid van de handrem. Want die wordt vervangen door een elektrische parkeerrem.

mazda-mazda6-2014-facelift_01

CX-5 doet ook mee

De update van de CX-5 is iets subtieler. Hij krijgt ook de licht aangepaste grille en koplampen, maar voor de rest moet je het in de details gaan zoeken. Details zoals twee nieuw kleurtjes, 19-duims velgen en een opgewaardeerd interieur.

mazda-mazda6-2014-facelift_01
mazda-mazda6-2014-facelift_01

Laatst gepubliceerd

Reacties (9)

Plaats een reactie
B4 21:04
afbeelding van B4

Dat de 6 het scherm van de 3 ging krijgen, was al wel geweten. Maar toch vreemd dat de CX-5 het zonder moet stellen. Vermoedelijk dus al bezig met de opvolger?

Claude 16:08
afbeelding van Claude

De CX-5 krijgt wél het nieuwe infotainment systeem, maar ingebouwd in het dashboard, waar het vroegere systeem zat. Dat zat trouwens al hoog genoeg. Nog hoger zou het zich belemmeren. (eigenaar CX-5 2012)

Glenn 18:18
afbeelding van Glenn

Zo'n 6 blijft toch een mooie auto, straf dat je er zo weinig ziet rondrijden.

Mesoerrie 16:25
afbeelding van Mesoerrie

Inderdaad ik versta dat ook niet, geldt voor alle Mazda's trouwens. Terwijl je vroeger genoeg 323 en 626 op de wegen zag.

B4 21:51
afbeelding van B4

Als je de brochure bekijkt van de 323 en 626 en de toenmalige concurrentie weet je genoeg.... Japanse merken hebben veel van hun charme verloren en veel klanten zijn naar een ander merk overgestapt. Ook hebben veel dealers van Japanse merken hun deuren gesloten. Denk maar aan al de sportmodellen, MPVs, breaks, coupé's, cabrio's, 4WD versies...

Enkele dagen terug naar de nieuwe Mazda 3 gaan kijken. Ziet er heel goed uit maar onderhuids... enkele benzinemotoren zijn een pak minder interessant geworden; waar je vroeger ook de keuze had voor een simpelere 1.6 diesel met 110pk, moet je nu direct naar een 2.2 met 150pk gaan waarvan de prestaties lichtjes omhoog zijn gegaan. Vroeger was er ook een schuifdak verkrijgbaar, elektrische zetels met geheugen, ... Hoeveel klanten van een MPS met 260pk zullen overstappen op een 2.0 van 165pk? Hoeveel klanten van een 1.6 diesel met 90pk zullen overstappen op een 2.2 met 150pk? ...

Ikzelf als liefhebber van Japanse wagens zie ik toch opmerkelijk verschil met vroeger... daarom dat ik privé tot nu enkel nog maar Franse wagens heb gehad (Peugeot en Renault)

Sven 22:53
afbeelding van Sven

Even counteren: er zit een 1.5 SkyActiv-D aan te komen, die onder de 2.2 diesel komt, bij de 3 dan welteverstaan. De Japanners zijn nooits nel geweest in het lanceren van kleine diesels, kijk maar naar Honda. Maar als ze het doen, bouwen ze wel benijdenswaardige dingen, zie weer naar Honda met de 1.6 Diesel.

B4 14:46
afbeelding van B4

En wanneer komt de 3 met de 1.5 SkyActiv-D op de markt? En vermoedelijk alleen met de 2 goedkoopste uitrustingniveau's...

ronald 18:33
afbeelding van ronald

misschien doordat er nu meer mensen met een gesubsidieerde bedrijfswagen rijden die volgens de leasemaatschappij bij voorkeur duits en grijs is.
Trouwens zonde want de mazda 6 is een van de mooiste wagens van zijn klasse, de cx-5 ook

W.keersmaekers 20:50
afbeelding van W.keersmaekers

CX5 moderne motoren, diesel euro 6 met een BIV van 93.40 euro
Benzine 2 L zonder turbo= lange levensduur en een verbruik rond de 7 liter voor een SUV van 1450 kg zeker niet slecht.

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws