In onze contreien vervangt Suzuki de Alto door de Celerio, een weinig karaktervol karretje voor de sensibele koper die op zoek is naar ruimte. In Japan blijft alles echter bij het oude en wordt de oude Alto vervangen door... een nieuwe Alto. Met heerlijk retro-styling. Willen wij hem ook in Europa?
De Alto kampt in Europa met een imagoprobleem. Daarom dat Suzuki een frisse wind probeert te doen waaien met de Celerio. Dat hij een verkoopstorm kan ontketenen, dan wel een scheet in een fles is, moet de toekomst uitwijzen. In Japan, daar blijven ze echter vasthouden aan de Alto. De nieuwe generatie krijgt daarbij een styling die hulde brengt aan het weleer.
Kei-car
In het land van de rijzende zon valt de Alto in de Kei-Car categorie. Daarin mogen wagens een cilinderinhoud hebben van maximum 660cc, een lengte van maximaal 3,4 meter en een breedte van 1,48 meter. In mensentaal: een klein karretje.
Onder de kap van de Japanse Alto dan ook een driecilinder van 660cc die gekoppeld wordt aan een manuele vijfbak of een CVT-automaat. Kracht wordt naar de voorwielen gestuurd, al kan je ook opteren voor vierwielaandrijving. Het gewicht van het kleintje licht op zo'n 610 kg. Waarmee hij stukken lichter is dan ongeveer alles uit Europa. Zouden jullie zo'n Alto durven kopen moest 'ie hier verkocht worden?
Recente reacties
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 18 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Verkrijgbaar vanaf 39990 € !
Door Kurt Van De Vyver 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Vooraan geslaagd maar de achterkant blijft droevig.
Door Thierry Hamende 2 dagen geleden