Het Britse Sin met Bulgaarse roots racet al enkele jaren in de GT Cup met haar eigen wagen, de GTB. Daarvan hebben ze nu een straatlegaal model gemaakt dat luistert naar de naam R1 GT en beschikt over sinistere looks en 450 pk.
De kans is groot dat je nog nooit hebt gehoord van het merk Sin. Maar met de komst van de R1 GT zou dat wel eens helemaal kunnen veranderen. Onderhuids een buizenframe dat goedgekeurd is door de FIA. De carrosseriepanelen zijn dan weer van carbon. Het maakt alvast dat het gewicht van deze extreme creatie op 1.150 kilogram komt te liggen.
Dat lichte gewicht wordt rechtdoor gekatapulteerd door een LS3 V8 van Chevrolet met 450 pk en 430 Nm aan koppel. Genoeg voor een sprintje naar de honderd in zo'n 3,5 seconden en een topsnelheid van 300 km/u. Ook met bochten weet 'ie best om te gaan dankzij een dubbele wishbone ophanging met aanpasbare ophanging en een mechanisch gelimiteerd slipdifferentieel achteraan.
Het merk vraagt +90.000 euro voor de R1 GT afhankelijk van welke transmissie je kiest. Op jaarbasis kunnen ze alvast 120 exemplaren bouwen. Al zou het ons verbazen moesten ze dit halen. Het is alvast een fijn alternatief voor pakweg een Mosler.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 23 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden