Tesla's woeste uitbreidingsslag is een slimme manier om snel de wereld over te nemen. Maar als het ergens niet goed gaat, dan brandt de kaars ook veel sneller op. In China krijgt het merk amper modellen verkocht waardoor het daar zo'n 30 procent van haar werknemers moet ontslaan.
Het is een gewaagde strategie van Tesla, op alle markten met kracht binnenvallen. Dat lijkt op sommige plaatsen zijn vruchten af te werpen. Niet zo in China. Dat is slecht, zeer slecht, want het land is niet voor niets één van grootste afzetmarkten voor wagens. Tesla, die verkochten er begin dit jaar amper 120 modellen. Klinkt best veel, maar voor een land met zo'n 1.4 miljard inwoners is dat een peulenschil.
De gevolgen zijn dan ook stevig. Het Amerikaanse merk wilt haar Chinese afdeling inkrimpen door maar liefst 30 procent van de werknemers te ontslaan. Een ontslagronde die vooral bij de marketing (1 op 2 krijgt zijn ontslag) en bij de georganiseerde proefritten zijn weerslag zal hebben. Voordien zorgden 20 mensen voor de ritten, binnenkort maar 2.
Recente reacties
Elektrische Range Rover mag voor het eerst buitenspelen
Eigenlijk bitter weinig, behalve dat ze op het nieuwe 'EMA'-platform moeten staan en ook ergens in...
Door Joram 2 uur geleden
Elektrische Range Rover mag voor het eerst buitenspelen
Hebben jullie al meer info omtrent de andere modellen die Land Rover onder de naam Range Rover wilt...
Door this 5 uur geleden
Meer laadpalen en betalen met bankkaart: zo gaat de EU elektrisch rijden stimuleren
Je moet toch helemaal niet hard zoeken naar snelladers waar je kan betalen met bankkaart? Buiten...
Door this 1 dag geleden
BMW X3 preproductie teaser (2024)
Ga jij deze auto dan nog kopen? Want in België ga je deze denk ik bijna niet zien rondrijden....
Door this 1 dag geleden