Nissan Pulsar krijgt 190 pk, maar geen Nismo-badge

nissan-pulsar-190pk_01

Nissan heeft een 1.6-liter viercilinder turbo in de Pulsar gelepeld . Goed voor 190 pk en meteen ook de krachtigste motor die je in de C-segmenter zal vinden. Een Nismo-badge plakken ze er evenwel niet op.

Na Opel die geen S-variant maakt van haar 150 pk sterke Corsa, geeft Nissan ons nu een sterkere Pulsar zonder Nismo-badge. Nochtans maakt die gebruik van de motor uit de Juke Nismo. Specifiek hebben we het over een 1.6 DIG-T benzine goed voor 190 pk en 240 Nm die naar de voorwielen worden gestuurd. Een sprintje naar de honderd leg je daardoor af in 7,7 seconden terwijl het normverbruik op 4,7 liter ligt en de CO2-uitstoot 134 g/km bedraagt.

nissan-pulsar-190pk

Met aangepaste ophanging

Omdat 190 pk wat te veel van het goede zou zijn voor de standaard Pulsar werden er stevig wat aanpassingen gedaan. Zo werd de ophanging herbekeken, het stuursysteem opnieuw gekalibreerd en zijn er verstevigingen aan de carrosserie gebracht. Achteraan vinden we nieuwe dempers en het geheel rijdt op 18-duims velgen. Nu nog iets doen aan dat saaie uiterlijk. Misschien een bodykit geïnspireerd op de Pulsar Nismo concept optioneel aanbieden Nissan?

Laatst gepubliceerd

Reacties (4)

Plaats een reactie
Waxweazel 10:32
afbeelding van Waxweazel

Het zou ook een misprijzen zijn naar Nismo zelf als met dit aantal (lage) pk de C-segmenter op de markt te brengen.
Alle concurrenten zijn een pak sterker/sneller.
Hiermee zou de naam Nismo zich belachelijk maken.

Yvesw 11:51
afbeelding van Yvesw

Wel, volgens het persbericht zal dit de sterkste versie worden voor de Pulsar. Dus No-Nismo. Al weet je nooit natuurlijk. En sterker/ sneller, de jongens bij Nismo kunnen magische dingen met de ophanging doen. Pk's moeten niet altijd een 'hoe-goed-is-hij' indicator zijn. Kijk naar de Golft GTI, die blijft al sinds jaar en dag op +/- 210 pk zitten terwijl de concurrentie richting 300 gaat. Slechte wagen? Helemaal niet...

Tl;DR: Er kan niet genoeg Nismo-gemoei zijn op de wereld :-)

Waxweazel 12:59
afbeelding van Waxweazel

Komt nu niet af met "Golf GTI" :p
De GTI wordt tegenwoordig meer als een GT voorgesteld en de R-varianten zijn de zouden de rol als performance varianten moeten innemen.

De achterstand in pk is te groot om mee te spelen of beschouwd te worden als echte concurrent.

Kevin E 15:27
afbeelding van Kevin E

Manuele bak?

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws