Bij de introductie van de i8 liepen de wachttijden op een bepaald moment wereldwijd op tot wel 18 maanden. Ongelooflijk lang. Zeker voor cliënteel dat de dingen graag meteen heeft. BMW heeft intussen geluisterd en actie ondernomen.
Zowel de i8 als de i3 worden geproduceerd in de eco-vriendelijke fabriek van BMW in Leipzig, en vanaf de introductie van beide wagens was de vraag onmiddellijk hoger dan verwacht. Oorspronkelijk werden er veel meer i3 modellen geproduceerd dan i8 modellen maar met een wachttijd van 1.5 jaar liep het bij de i8 wel uit de hand. Op de tweedehandsmarkt gingen i8's dan ook van de hand voor een hogere prijs dan de nieuwprijs.
BMW heeft hier intussen gehoor aan gegeven en daarom hebben ze de productie van de i3 aangepast om de productie van de i8 te kunnen verhogen. Resultaat? Er rollen nu per dag 20 i8's van de band in de plaats van 10, terwijl de productie van de i3 nog steeds op 100 stuks per dag wordt gehouden. Dit heeft blijkbaar een heel goede invloed op de wachttijd die volgens BMW van 1.5 jaar naar 4 maand zou teruggeschroefd zijn.
Vorig jaar verkocht BMW trouwens wereldwijd 17.800 modellen uit het i-gamma. Dit jaar willen ze de kaap van 20.000 bereiken.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 1 dag geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden