Jaguar XF staat vanaf 40.350 euro op jouw oprit

jaguar-xf-2015_06

Het Britse antwoord op de Duitse hogere middenklasse heeft vandaag haar prijs gekregen. Vanaf 40.350 euro staat een 163 pk sterke XF pure en onversneden op je oprit te blinken. En de rest?

Je hoeft je alvast niet te schamen voor een 'instap' XF. Onder de kap de gloednieuwe Ingenium-diesel. Die telt vier cilinders, twee liter aan inhoud, 163 pk en 380 Nm. Cijfers die het blok toch weet te koppelen aan een normverbruik van 3,9 liter en een CO2-uitstoot van 104 g/km. Ter vergelijking (want dat doen we maar al te graag): een BMW 518d met 150 pk tekent een normverbruik van 4,3 liter op en een CO2 uitstoot van 114 g/km. Al is die iets goedkoper met een vanafprijs van 39.650 euro.

Draaien we het verhaal echter om, dan kan je voor die 4,3 liter en 114 g/km bij Jaguar naar buiten rijden met de 180 pk sterkte variant. Die kost je 42.350 euro.

Benzine tanken

Liever benzine tanken? Dan moet je meteen opteren voor een 240 pk sterke viercilinder. Goed voor een sprintje naar de honderd in 8 seconden maar dan moet je wel genoegen nemen met een normverbruik van 7,5 liter en een CO2-uitstoot van 179 gram. Qua prijs moet je met minstens 47.860 euro van je bankrekening halen, al krijg je standaard een achttraps automaat.

jaguar-xf-2015

De S-variant met 3-liter V6 kost je 73.260 euro (76.860 voor 4WD). Daarvoor krijg je knappe looks, maar vooral 380 brommende paarden onder de kap. Een Jaguar F-Type met dezelfde motor rijdt de dealer uit voor 78.450 euro. De meest potente diesel, wederom een 3-liter V6, krijg je in de XF vanaf 58.550 euro. In krijg je 300 pk en maar liefst 700 Nm onder de kap.

Zin gekregen om de XF van je dromen te maken? Dan kan je hier configureren. Toon jullie perfecte XF alvast in de comments.

Laatst gepubliceerd

Reacties (1)

Plaats een reactie
Yvesw 16:56
afbeelding van Yvesw

Aan de slag gegaan met de realistische instapmotor. Na wat sportievere opties en leder kom ik uit op een prijs van 52.330 euro. Zonder leuke velgen of twee einddempers achteraan. Maar goed, Xenon is alvast standaard... :-)

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws