Officieel: Ultima Evolution (2015)

ultima-evolution-2015_4

Met een simpel bericht op de social media laat Ultima de wereld weten dat hun gamma geëvolueerd is. Geen GTR en Can-Am meer, vanaf nu zoek je naar de Ultima Evolution Coupé en Convertible.

Ultima's zijn trackday speeltjes, op de openbare weg is de kans klein dat je ze tegenkomt. Dat is natuurlijk te wijten aan de homologatie van de modellen en heeft ook alles te maken met de vormgeving en ontwikkeling ervan. De GTR en Can-Am hielden het 15 jaar vol maar nu is het tijd voor vernieuwing.

tot 1.020 pk

Want zo'n Ultima Evolution is alweer niet over één kam te scheren. Het design van het Le Mans Group C-gebaseerde model werd behouden en verbeterd en volgens Ultima werd daarbij zorg gedragen voor kwaliteit en afwerking.

ultima-evolution-2015

Onder de kap zit een V8 LS Chevrolet-motor, die in een range van 15 verschillende vermogenschakeringen klimt van 350 voor het basismodel naar 1.020 pk in de topversie. Straatlegaal haalt de basisversie de 0-100 km/u in slechts 2,3 seconden, met de 1.020 pk sterke versie zou de prestaties van de oude Ultima GTR720 zwaar overtreffen.

ultima-evolution-2015

oneindig veel nieuwigheden

De lijst met nieuwigheden is verder enorm lang, wat wil je ook als je een supercar na 15 jaar vernieuwt. Van iPod-aansluiting over nieuwe kleuren in de gelcoat tot Satnav en parkeersensoren, van je trackspeeltje kan je ook een voertuig voor dagelijks gebruik maken, mocht je dat willen. Circuitrijders zullen blijer zijn met de twin cooler air intakes, het stuurwiel in F1-stijl met mogelijkheid tot datalogging en de "New quick shift machined alloy billet central cable operated gear shifter".

ultima-evolution-2015

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws