Skoda Superb is er vanaf 25.650 euro in België

skoda-superb-2015-review-testthumb

De eerste Skoda die we ooit testten op Autofans.be was een Superb 1.4 TSI met 125 pk. Dat is ook nu het basismodel in het aanbod van de nieuwste Superb. Vanaf 25.650 euro heb je zo eentje voor je deur staan. Dat is geen klein bier, maar als je onze rij-impressie met de nieuwe Superb erop naleest, krijg je dan ook een hoop waar voor je geld.

Een goed miljoen oude Belgische franken, dat is de basisprijs van de budget-Volkswagen, voor wie nog in het verleden leeft. Want de Belgische franken zijn al lang Euro's geworden, de Superb is helemaal geen verlengde Passat meer. Met dat bedrag is de Skoda Superb 870 euro goedkoper dan een gelijkaardige Volkswagen Passat.

Skoda heeft vier uitrustingsniveau's, die elk hun extra's kennen ten opzichte van elkaar. Zo herken je de Active, Ambition en Style, en als topversie is er de Laurin & Klement, nog altijd een verwijzing naar de geschiedenis van Skoda. Die laatste is er overigens enkel met de twee krachtigste motorisaties in het benzine- en dieselaanbod.

De basis 1.4 TSI heeft dus nog altijd 125 pk, een versie hoger - en voor 1.100 euro extra - staat de 150 pk sterke variant van deze 1.4 turbomotor. Wil je die met DSG7-automaat, dan komt er nog eens 1.600 euro bij. Liever vierwielaandrijving? Dat kan ook, met een handgeschakelde zesbak. Die versie kost minimaal 30.340 euro en is enkel beschikbaar als Ambition of Style.

Maar da's niet alles, want er is ook een 1.8 TSI met 180 pk en de keuze tussen zes manuele versnellingen of een DSG7-automaat. Startend vanaf het Active-niveau kost deze motorisatie 27.550 in manuele versie. Helemaal bovenaan zien we de 2.0 TSI, beschikbaar als Ambition, Style of L&K. Diens prijs begint op 37.240 euro. Een heel pak geld, maar je krijgt dan ook standaard 280 pk, DSG6-automaat en vierwielaandrijving.

De diesels zijn ook van de partij, met voorlopig als basismotor de 1.6 CRTDI met 120 pk en zes versnellingen. Die gaat voor 26.300 euro buiten, tenzij je voor de DSG-7 kiest, dan betaal je 27.900 euro, beide versies zijn beschikbaar in alle uitrustingsniveau's behalve L&K. Daarna volgt een hele resem 2.0 CRTDI's. De eerste is er met 150 pk (28.850 euro, Active tot 40.250 euro, L&K), DSG6 (+1.600 euro), vierwielaandrijving (+1.900 euro, vanaf Ambition, enkel met manuele zesbak).

De tweede krijgt 190 pk en is er vanaf 30.850 euro. Ook hier is er weer keuze tot automatisch rijden (+1.600 euro) of vierwielaangedreven rijden (hier wel met automaat, +3.500 ten opzichte van de manuele voorwielaangedreven versie). De topversie is dan de 2.0 CRTDI DSG6 4x4 Laurin & Klement, voor 45.750 euro. Een fikse som die hoger uitkomt dan de Volkswagen Passat met dezelfde motorisatie, namelijk de 2.0 CRTDI 190 pk 4Motion in Highline-uitrusting (39.939 euro). Een kleine nuance daarbij is dat we dan wel naar de prijs-zonder-opties kijken, waarbij de basisuitrusting van beide modellen afwijkt.

Auteur: Auteur: Sven
Reacties: 0 reacties

Tags

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws