Daimler bevestigt officieel de productie van hun thuisbatterij, het doet dat enkele weken nadat Tesla dat als eerste deed. Daimler wil consumenten en bedrijven op die manier de kans geven hernieuwbare energie te kunnen opslaan.
Het was al ongelooflijk dat Tesla als eerste een oplossing klaar had voor het efficiënter gebruiken van zelf opgewekte hernieuwbare energie. De Amerikanen hebben de première gehad - met 40.000 pre-orders tot gevolg - maar het Duitse Daimler heeft haar antwoord al klaar. In oktober al zullen de eerste exemplaren worden geleverd.
Daimler heeft geen oplossing die één op één te vergelijken is met die van Tesla. Zo start het aanbod voor particulieren bij een accu van 2,5 kWh, bij bedrijven start het gamma bij 5,9 kWh. Daarmee doen ze minder goed dan de Powerwall van Tesla, maar de Duitsers beloven dat hun oplossing goedkoper zal zijn. Voor wie een enkele batterij niet voldoende is, biedt Daimler de mogelijkheid twee of meerdere batterijen aan elkaar te koppelen.
De accu's zullen gebouwd worden bij Deutsche ACCUmotive GmbH, het bedrijf dat vandaag al cellen maakt voor de elektrische Smart.
Technisch lijkt de batterij erg hard op de gekende Lithium-ion batterij, gekend uit de vele elektrische wagens. Daimler voegt er ook aan toe dat hun cellen langer zouden meegaan dan die van Tesla. Dat laatste zal de tijd moeten uitwijzen. Wat we vandaag al wel kunnen zeggen is dat die van Tesla er beter uitzien. En het oog wil ook wat, vraag dat maar aan Apple.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 9 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 12 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 15 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 15 uur geleden