Citroën nam een enorme gok met de unieke styling van de C4 Cactus. Die gok lijkt dan toch uit te betalen want ondertussen is het de derde best verkopende Citroën van het moment en moeten de Fransen de productie ervan opschroeven.
Neem je er de Europese verkopen bij van Citroën, dan bestaat de top drie uit de C3, C4 Picasso en... de C4 Cactus. Straf, want volgens velen zou de styling een struikelblok zijn om volumes te draaien. Niet dus, zo blijkt. Het Franse merk stelde een verkoop van 70.000 stuks op voor het eerste jaar, uiteindelijk werden er dat 74.000 Cactussen.
Reden genoeg voor het merk om de productie op te schroeven in de Villaverde fabriek (Madrid) met 10.000 stuks per jaar. Ceo van Citroën, Linda Jackson, ziet zo'n sterk product in de Cactus dat het als inspiratiebron zal dienen voor toekomstige modellen zoals de Aircross concept.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 4 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 4 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 21 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden