De huidige generatie C5 is met zijn acht lentes niet meer de jongste van het segment. Citroën blaast echter wat frisse wind door de line-up dankzij nieuwe motoristaties, technologie en uiterlijk kenmerken.
Toegegeven, die uiterlijke kenmerken moet je spotten met het handboek van Citroën ernaast. Want het Franse merk heeft een nieuwe bruine lakkleur (Moka brown) en twee nieuwe velgendesigns toegevoegd aan de C5. Zo zijn er tegenwoordig nieuwe 17- en 18-duims velgen te rapen.
Binnenin wordt de D-segmenter dan weer opgewaardeerd met een 7-duims aanraakscherm dat navigatie, multimedia en een hoop andere gizmo's herbergt.
BlueHDI'en
Motorisch voorziet Citroën een nieuwe BlueHDI. Die krijgt steevast een start-stopsysteem en valt te bestellen met een manuele zesbak of een zestraps automaat. Met die handbak krijg je de beschikking over 150 pk, een normverbruik van 4,1 l/100km (4,2 voor C5 Tourer) en een CO2-uitstoot van 106 g/km (110 voor C5 Tourer). Met automaat krijg je 180 pk, een normverbruik van 4,4 l/100 km en een CO2-uitstoot van 114 g/km, zowel voor de sedan als de Tourer.
Vanaf deze zomer is de opgefriste C5 beschikbaar, waarna de D-segmenter de winter van zijn leven ingaat in Europa, want opvolging staat niet meteen klaar.
Recente reacties
Elektrische Range Rover mag voor het eerst buitenspelen
Eigenlijk bitter weinig, behalve dat ze op het nieuwe 'EMA'-platform moeten staan en ook ergens in...
Door Joram 4 uur geleden
Elektrische Range Rover mag voor het eerst buitenspelen
Hebben jullie al meer info omtrent de andere modellen die Land Rover onder de naam Range Rover wilt...
Door this 7 uur geleden
Meer laadpalen en betalen met bankkaart: zo gaat de EU elektrisch rijden stimuleren
Je moet toch helemaal niet hard zoeken naar snelladers waar je kan betalen met bankkaart? Buiten...
Door this 1 dag geleden
BMW X3 preproductie teaser (2024)
Ga jij deze auto dan nog kopen? Want in België ga je deze denk ik bijna niet zien rondrijden....
Door this 1 dag geleden