Kom je na 85 elektrische kilometers zonder stroom te vallen in de tweede generatie Volt, dan kan je nog steeds 591 kilometer bollen op de verbrandingsmotor. Daarom legt de plug-inhybride alvast geen slechte cijfers voor.
De eerste generatie Chevrolet Volt had een Europees broertje in de vorm van de Opel Ampera. Bij deze tweede generatie van de plug-inhybride - al is: 'elektrische wagen met range extender' juister - blijft het stil aan deze productiekant van het water. Het is dan ook nog maar de vraag of we een 2de generatie Ampera gaan zien op onze wegen.
Redenen zijn er genoeg, want de nieuwe Volt - die dus ook een Ampera kan zijn - legt een actieradius voor van 420 Amerikaanse mijlen, omgerekend 676 kilometer. Daarbij is de plug-inhybride in staat om 85 kilometer te rijden op een opgeladen batterijpakket, 24 kilometer meer dan de eerste generatie. Het normverbruik van de Volt bedraagt trouwens 2,7 l/100 km. Afhankelijk van hoeveel je de 1.5-liter benzinemotor moet aanspreken zal dat getal schommelen natuurlijk. Rij je puur op dat blok, dan verbruik je 6,7 liter per honderd kilometer.
Toch maar terug een Opel-badge er op schroeven GM?
Recente reacties
Test: Toyota Prius PHEV (2024)
Plug-in is inderdaad zeker niet de toekomst. Jammer dat deze Prius niet als gewone hybride wordt...
Door JP Holland 16 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 2 dagen geleden