De nieuwe generatie Volvo XC90 loopt als een trein. En geloof het of niet, de meerderheid koopt de topversie met zijn T8-badge en 400 pk.
Volvo zegt met de XC90 te bewijzen dat het een gevestigde waarde is in het premium segment. De Zweden hoopten dit jaar 50.000 stuks van de XC90 te verkopen, de teller staat vandaag al op 57.000 stuks. De Made in Sweden SUV slaagt dus aan. In die mate zelfs dat Volvo een derde shift heeft ingevoerd in de fabrieken om te kunnen blijven beantwoorden aan de grote vraag.
Al dan niet verwacht, kopen de meeste klanten de topversie. Dat heeft uiteraard alles te maken met de Hybride-badge en dus goedkopere belastingen elk jaar. Wereldwijd koopt 76% van de klanten de topvariant. In België is dat niet anders. Er werden al zo'n 6.000 stuks verkocht in ons land, 60% daarvan heeft de 400 pk T8 Twin Engine onder de kap.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 13 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden