In Japan heeft Mazda dé MX-5 uitgebracht voor de weekendrijder die meermaals per jaar naar het circuit trekt. En nee, zowel de R als de S zorgen niet voor meer oomph onder de kap.
De Japanners bij Mazda blijven volhouden dat de MX-5 genoeg kracht heeft onder de kap. Want elk speciaal modelletje dat uitkomt stoeft met aanpassingen aan ophanging, chassis en interieur, niet met extra power. Dat is bij deze in Japan gelanceerde RS niet anders. Want de 1.5-liter benzine met 131 pk blijft ongemoeid, onderhuids krijg je dan weerl wel nieuwe dempers van Bilstein, stevigere remmen en een strut bar.
Sound enhancer???
Niet enkel onder de wagen zijn er wijzigingen, ook in het interieur verandert er wat. Denk dan aan sportstoelen van Recaro met stoelverwarming én... een sound enhancer voor de motor. Gefoefel met het motorgeluid dus, in een MX-5. Het moet niet gekker worden.
Recente reacties
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 21 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden
Opel roept 120.000 Astra's en Zafira's terug wegens claxonprobleem
Bij mij nu ook het probleem met mijn zafira b. Niets werkt meer op het stuur. Wat nu.
Door Linze Hoekstra 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Ik zie de You versie staan voor 20.530€ (incl BPM), dat is een verschil van 5500€ , in Vlaanderen...
Door John 1 dag geleden