Porsche heeft officieel te kennen gegeven haar Cayman GT4 Clubsport voor te stellen op het autosalon van Los Angeles volgende maand. Dat wordt het circuitklare broertje van de Cayman waarmee racers kunnen deelnemen in verschillende raceseries over heel de wereld.
Porsches horen eigenlijk vooral thuis op circuit, daarom dat het merk uit Stuttgart van haar straatmodellen meestal ook een circuitvariant in de aanbieding heeft. De Cayman GT4 krijgt er ook zo ééntje die door het leven zal gaan als Cayman GT4 Clubsport.
Achterin blijft de 3.8-liter zescilinder behouden met 385 pk. Vooraan leent de racer de ophanging van de 911 GT3 Cup. Andere aanpassingen zijn een mechanisch (sper)differentieel, race-conforme remmen, een rolkooi, een gewichtsverlaging van zo'n 40 kg (1.3 ton) en een PDK-automaat.
Waar racen?
Wat het nut is van zo'n Cayman GT4 waarmee je enkel op het circuit mag? Wel, ongeveer elke raceserie verwelkomt de wagen. Zo zal Porsche de Clubsport homologeren voor de Pirelli World Challenge, Continental Tire Sports Car Challenge, Pirelli GT3 Cup Trophy USA, Ultra 94 GT3 Cup Challenge Canada en een hoop andere series.
Op 18 november beleeft de circuit-Cayman zijn debuut.
Recente reacties
Test: Toyota Prius PHEV (2024)
Plug-in is inderdaad zeker niet de toekomst. Jammer dat deze Prius niet als gewone hybride wordt...
Door JP Holland 14 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 2 dagen geleden