Volkswagen heeft Daimler-werkneemster Christine Hohmann-Dennhardt aangenomen om de gehele Duitse auto-industrie schoon te wassen na het dieselschandaal. Damage control zeg maar.
Lees hier alle berichtgeving die we verzamelen over #Dieselgate, het wereldwijde schandaal van Volkswagen vanwege software in dieselmotoren die NOx-emissietests vervalst.
De gehele Duitse auto-industrie terug een goede naam geven, qua job-omschrijving kan dat tellen. Laat dat net de taak zijn die Christine Hohmann-Dennhardt op haar schouders krijgt, een vrouw die 11 jaar achter de rug heeft als rechter. Hohmann-Dennhardt had nog tot eind 2017 een contract lopen bij Daimler als compliance officier, maar die lijkt nu vroegtijdig beëindigd, want vanaf januari 2016 zal ze bij de VW Groep in de raad van bestuur zetelen met 'Integrity & Legal Affairs' op haar plaatje.
Dat is straf, want Daimler en VW zijn verre van de beste vriendjes. Daimler verduidelijkt in haar statement dan ook dat het toe stemde om het voortbestaan van de Duitse auto-industrie te kunnen verzekeren. Al kan je er prat op gaan dat Volkswagen met een stevige zak geld over de boeg is moeten komen. Christine Hohmann-Dennhardt, een naam om te onthouden.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 8 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 8 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden