Het was even afwachten wat Toyota ging doen met de scherp gelijnde C-HR concept. De toekomst is nu zeker, want een productie-afgeleide zal staan blinken op het autosalon van Genève om de Nissan Juke te bekampen.
Het ontbreekt Toyota momenteel aan een crossover. Dat is straf, want zo'n modelletje op hoge poten zou het merk zeker geen windeieren leggen. Volgende zomer zouden die eieren geraapt moeten worden, want op het autosalon van Genève begin volgend jaar zal Toyota haar Juke-rivaal voorstellen. Die krijgt de Toyota New Generation Architectuur (TNGA) onder de kont en zal grotendeels gebaseerd zijn op de C-HR. Die concept maakt sinds vorig jaar furore op ongeveer elke autosalon met z'n strakke lijnen.
Motorisch kan je gewag maken van benzine- en dieselvarianten, al zou Toyota Toyota niet zijn moest er geen hybridevariant komen. Waarmee we misschien wel het sterkste verkoopargument van de momenteel nog naamloze kleine crossover hebben aangehaald.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 13 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 16 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 19 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 19 uur geleden