Mercedes-Benz Vision Tokyo concept is kek busje op waterstof

mercedes-benz-vision-tokyo-concept_01

Niet enkel de Japanners stellen vandaag nieuw gerief voor naar aanleiding van het autosalon van Tokio, ook Mercedes pakt uit met een gloednieuwe concept. Hoe je opvalt als Duitser in de neonstad bij uitstek? Volgens Mercedes met een busje met giga-velgen, blauwe verlichting rondom en waterstofaandrijving. Spek naar de bek van Generatie Z.

Japanners hebben altijd een wat vervormde aantrekkingskracht gehad voor busjes (veroorzaakt door de wettelijke bepalingen zoals de Kei-cars). Mercedes speelt het dan ook slim door geen langgerekte vierdeurscoupé mee te nemen maar wel een langgerekt busje naar het salon van Tokio. De Vision Tokyo concept meet dan ook 4803 millimeter lang, 2100 mm breed and 1600 mm hoog. Al zijn het niet de afmetingen maar wel de vormgeving die met alle aandacht gaat lopen. Want dit busje zou zo uit de cultfilm Total Recall kunnen rijden.

mercedes-benz-vision-tokyo-concept

Gigantische 26-duims velgen, een stevige zijschort en een voorsteven dat geleend lijkt van een potvis... subtiel is de concept niet. Al gaat Mercedes nog een stapje verder, want het installeert blauw licht rondom, tot in de velgen. In de grille kan het licht zelfs bewegen op de maat van de muziek die binnenin wordt afgespeeld. Japanners strikken met nodeloze technologie, wederom slim van Mercedes.

Belangrijk voor de échte wereld

Het interieur pakt uit met plaats voor 5 personen op een zitbank en de nodige LCD-schermen en autonome technologie. Echt belangrijk is echter de aandrijving. Die komt vanuit de F 015 Luxury in Motion concept. Specifiek komt het neer op een waterstof-plug-inhybride. Zo heb je enerzijds een elektromotor die waterstof soupeert en anderzijds een batterijenset die je draadloos (lees: via inductie waarschijnlijk) kan opladen om de motor van peut te voorzien. In totaal komt de range volgens Mercedes daardoor op 980 kilometer te liggen. Niet slecht.

mercedes-benz-vision-tokyo-concept

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

acce 2024

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws