In onze contreien kan je hem al een tijdje niet meer kopen, de CR-Z. Straf eigenlijk, want het is zowat de eerste (en enige?) hybride-coupé op de markt. In Japan en Amerika, bolt hij wel verder, waardoor Honda hem een update gaf.
We hebben op de redactie altijd een boontje gehad voor de CR-Z. Waarom ook niet, want de sportief ogende coupé had een groene inborst dankzij een hybride-opstelling. Echter ontbreekt het de Japanner wat aan punch... en aan Europese verkopen. In Japan en de VS loopt het blijkbaar niet zo miserabel, waardoor de CR-Z een facelift krijgt om de komende jaren te trotseren.
Die facelift pakt uit met sportiever bumperwerk rondom met - valse - diffuser voor & achter en een spoilertje achterop. Het laat hem net dat tikkeltje stoerder ogen in de omgang. Binnenin kan je opteren voor een nieuwe navigatie en werd er wat gefoefeld aan gebruikte materialen en vormen. Krachtbron van dienst is nog steeds de 1.5-viercilinder die geholpen wordt door een elektromotor en batterijenset. Goed voor een - ietwat teleurstellende - 130 pk en 190 Nm. Al krijg je wel een manuele zesbak.
Missen jullie de Honda CR-Z?
Recente reacties
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 16 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Verkrijgbaar vanaf 39990 € !
Door Kurt Van De Vyver 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Vooraan geslaagd maar de achterkant blijft droevig.
Door Thierry Hamende 1 dag geleden