De nieuwe 500 vloog de startblokken uit met enkel benzines onder de kap, maar vanaf begin 2016 kunnen fashionistas ook beroep doen op een 1.3 Mjet-diesel met 95 pk om verder te geraken op één tank.
Een Fiat 500 met diesel is niets nieuw, echter beschikte de laatste generatie bij zijn lancering nog niet meteen over een zelfontbrander. Die komt er nu wel in de vorm van de 1.3 Multijet II Euro 6 diesel. Een blok van de tweede generatie die via een manuele vijfbak beroep kan doen op 95 pk en 170 Nm. Goed om naar de honderd te shinen in 10,7 seconden en toe te komen met een dorst van 3,4 l/100 km.
De CO2-uitstoot die ligt op een knappe 89 g/km. Helemaal in lijn met wat Audi weet te presteren met de A1 1.4 TDI ultra (90 pk/ 230 Nm/ 3,4l/ 89 g), al moet je voor die kleine rakker met vier ringen wel wat dieper in de buidel tasten. Een 500 met 1.3-diesel valt te bestellen voor begin volgend jaar met een instapprijs van 16.890 euro.
Recente reacties
Test: Toyota Prius PHEV (2024)
Plug-in is inderdaad zeker niet de toekomst. Jammer dat deze Prius niet als gewone hybride wordt...
Door JP Holland 12 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 2 dagen geleden