Hoewel het grote kleppers zoals Tesla en Volvo zijn die met de aandacht gaan lopen van de autonome wagen blijven ook andere merken niet achter. Renault en Nissan, die zullen tegen 2020 meer dan 10 wagens in de showroom hebben staan met verregaande zelfrijdende technologie.
Niet dat ze tot 2020 zullen wachten om de technologie uit te rollen, want de alliantie zal de komende vier jaar stelselmatig nieuwe tech introduceren. Daarbij spelen bekende, betaalbare en in massa geproduceerde modellen een sleutelrol.
Zo kunnen we ons dit jaar verwachten aan een single-lane control systeem dat je autonoom laat rijden op de autostrade (een vorm van lane keeping en adaptieve cruisecontrol). In 2018 mogen we ons dan verwachten aan multiple-lane control. Dat is gelijkaardig aan het eerdere systeem maar laat toe om de wagen autonoom te laten veranderen van rijvak als je er om vraagt.
In 2020 krijgen we dan intersection autonomy, waarbij de wagen zonder input van de bestuurder in stedelijke omgevingen en drukke kruispunten kan laveren. Als je durft natuurlijk...
Recente reacties
Opinie: Nee, we moeten Audi Vorst niet redden met belastinggeld
Als men audi wil redden.waarom lukte dat niet met ford genk???. Brussel is belangrijker dan Brussel.
Door Cortinovis 5 uur geleden
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 1 dag geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 2 dagen geleden