Je hebt de wagen misschien al zien staan tijdens je bezoek aan het salon van Brussel, al staat hij ietwat weggedoken in een hoekje op de CNG-stand. Nochtans heeft de Bi-Fuel Volvo V60 allerlei voordelen.
Behalve de plug-in hybride V60, de diesel en de benzine, biedt Volvo de klant nu ook een Bi-Fuel versie aan in België. Die krijgt als basis de T5 motor met 245 pk en 350 Nm maar ziet dankzij de toevoeging van een Westport CNG-installatie zijn CO2-uitstoot dalen van 149 g/km naar 116 g/km. Wie de wagen op biogas laat rijden, keldert de CO2-uitstoot zelfs naar 38 g/km.
Een V60 BiFuel kost in België 46.550 euro, of een kleine 2.000 euro meer dan een gewone V60 T5 Summum.
CNG is bij ons een opkomende brandstof naast de elektrische wagen, zeker nu de overheid allerlei premies en belastingsvoordelen geeft aan mensen die voor een elektrische of CNG-wagen kiezen. In België zijn er momenteel 40 tankstations voor aardgas. In 2016 komen er daar nog 30 bij.
Recente reacties
Test: Toyota Prius PHEV (2024)
Plug-in is inderdaad zeker niet de toekomst. Jammer dat deze Prius niet als gewone hybride wordt...
Door JP Holland 11 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 1 dag geleden