
Kia trok vandaag het doek van de Niro op de Chicago Motor Show. De nieuwe crossover van het merk maakt gebruik van hybridetechnologie voor de aandrijving. De vergelijking met Hyundai's Ioniq is niet ver weg.
Want behalve de hybride versie komt er van deze Niro ook een plug-in hybride variant. Maar nu is er eerst een gewone hybride. Die wordt gevoed door een combinatie van een 105 pk sterke 1.6 GDI en een 43 pk sterke elektromotor. De GDI-benzinemotor is overigens specifiek ontwikkeld om te functioneren in een hybride combinatie. Voor de overbrenging zorgt een zestrapsautomaat met dubbele koppeling. Kia heeft het over een verbruik van 4,7 l/100 km.

Voor het design deed Kia beroep op haar designcentra in zowel Californië als Namyang, waardoor hij wat van de twee continenten meekrijgt qua smaak. Het resultaat is een krachtig ogende crossover met korte overhangen. De wielbasis bedraagt 2,7m en komt volledig ten goede aan de passagiers. De bagageruimte werd gemaximaliseerd door het accupakket onder de achterbank te monteren.

Recente reacties
Start-stopsysteem nefast voor levendsuur motor?
Danny, probeer jij maar eens een auto te kopen waar die rommel niet opzit. Bochtverlichting... bij...
Door Willy Beyers 3 uur geleden
Leasemarkt verwacht omschakeling van diesel naar benzine
Bij inruil wagen krijg je ook meer terug dan bij een benzinewagen , zeker met een lage km-stand.....
Door Jeff 8 uur geleden
Rijtest: Mercedes-AMG GLA 45 S (2021)
oké hier ben ik echt wel fan van... dit in AMG is ook zoooveel beter/leuker dan de zoveelste A45...
Door Yannick 1 dag geleden
Zie je wel: dit is Citroën Ë-Berlingo (2021)
En hoe spreek je die ë van ë-hybride dan juist uit? "ei"-hybride, moet het dan zoiets zijn?
Door Adriaan 1 dag geleden