Kia trok vandaag het doek van de Niro op de Chicago Motor Show. De nieuwe crossover van het merk maakt gebruik van hybridetechnologie voor de aandrijving. De vergelijking met Hyundai's Ioniq is niet ver weg.
Want behalve de hybride versie komt er van deze Niro ook een plug-in hybride variant. Maar nu is er eerst een gewone hybride. Die wordt gevoed door een combinatie van een 105 pk sterke 1.6 GDI en een 43 pk sterke elektromotor. De GDI-benzinemotor is overigens specifiek ontwikkeld om te functioneren in een hybride combinatie. Voor de overbrenging zorgt een zestrapsautomaat met dubbele koppeling. Kia heeft het over een verbruik van 4,7 l/100 km.
Voor het design deed Kia beroep op haar designcentra in zowel Californië als Namyang, waardoor hij wat van de twee continenten meekrijgt qua smaak. Het resultaat is een krachtig ogende crossover met korte overhangen. De wielbasis bedraagt 2,7m en komt volledig ten goede aan de passagiers. De bagageruimte werd gemaximaliseerd door het accupakket onder de achterbank te monteren.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 9 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 12 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 15 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 15 uur geleden