Hoewel hij uitpakt met ruige looks is de C4 Cactus alles behalve een offroadwaardig voertuig. Citroën, die passen daar nu een kleine mouw aan met het toevoegen van de Rip Curl editie.
Een kleine mouw? Inderdaad. Want ook deze in samenwerking met Australisch surfmerk Rip Curl ontwikkelde C4 Cactus trekt zichzelf verder op de voorpootjes. Waardoor het nog steeds geen zand- en moddervreter is. Eerder een stijlicoon, maar dan wel ééntje met het Grip Control systeem.
Dat systeem, uitgedokterd door de PSA-groep, zorgt er voor dat je met een voorwielaandrijver toch opmerkelijk meer grip hebt op verschillende ondergronden. Dit doen ze door het ESP-systeem naar de universiteit te sturen. Want zet je de draaiknop van Grip Control in Standaard, Zand, Off-road of Sneeuw, dan weet de ESP hoe hij zich op zo'n ondergronden moet gedragen. Al zullen de standaard Goodyear Vector 4Seasons banden ook een 'end helpen.
Kleurenfestijn met beschermplaten
Visueel herken je de Rip Curl-uitvoering vooral aan de stickers op de carrosserie en de witte accenten. Te vinden op spiegelkap en dakdragers. Als detail plaats Citroën (plastiek) beschermplaten onder de voor- en achterbumper. Toont stoer, beschermt uiteraard niet zo veel. Al heb je die Airbumps natuurlijk nog.
Binnenin oranje accenten op vloermat, gordel en luidsprekers. Qua uitrusting krijg je zowat alles mee dat Citroën te bieden heeft, van panoramisch dak tot infotainmentsysteem. Onder de kap enkel het potentste gerief. Te zeggen, een 110 pk sterke benzine (PureTech 110 S&S) en een 100 pk sterke diesel (BlueHDi 100). Beide motorisaties worden steevast gekoppeld aan een handbak. Of het feit dat het Grip Control-knopje op de plaats zit waar anders de knop voor de automaat vertoeft daar iets mee heeft te maken? Het antwoord daarop laten we aan de Fransen over.
Recente reacties
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 9 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden
Opel roept 120.000 Astra's en Zafira's terug wegens claxonprobleem
Bij mij nu ook het probleem met mijn zafira b. Niets werkt meer op het stuur. Wat nu.
Door Linze Hoekstra 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Ik zie de You versie staan voor 20.530€ (incl BPM), dat is een verschil van 5500€ , in Vlaanderen...
Door John 1 dag geleden