Citroen C4 Cactus aan de Grip Control met Rip Curl editie

citroen-c4-cactus-rip-curl_01

Hoewel hij uitpakt met ruige looks is de C4 Cactus alles behalve een offroadwaardig voertuig. Citroën, die passen daar nu een kleine mouw aan met het toevoegen van de Rip Curl editie.

Een kleine mouw? Inderdaad. Want ook deze in samenwerking met Australisch surfmerk Rip Curl ontwikkelde C4 Cactus trekt zichzelf verder op de voorpootjes. Waardoor het nog steeds geen zand- en moddervreter is. Eerder een stijlicoon, maar dan wel ééntje met het Grip Control systeem.

Dat systeem, uitgedokterd door de PSA-groep, zorgt er voor dat je met een voorwielaandrijver toch opmerkelijk meer grip hebt op verschillende ondergronden. Dit doen ze door het ESP-systeem naar de universiteit te sturen. Want zet je de draaiknop van Grip Control in Standaard, Zand, Off-road of Sneeuw, dan weet de ESP hoe hij zich op zo'n ondergronden moet gedragen. Al zullen de standaard Goodyear Vector 4Seasons banden ook een 'end helpen.

citroen-c4-cactus-rip-curl

Kleurenfestijn met beschermplaten

Visueel herken je de Rip Curl-uitvoering vooral aan de stickers op de carrosserie en de witte accenten. Te vinden op spiegelkap en dakdragers. Als detail plaats Citroën (plastiek) beschermplaten onder de voor- en achterbumper. Toont stoer, beschermt uiteraard niet zo veel. Al heb je die Airbumps natuurlijk nog.

citroen-c4-cactus-rip-curl

Binnenin oranje accenten op vloermat, gordel en luidsprekers. Qua uitrusting krijg je zowat alles mee dat Citroën te bieden heeft, van panoramisch dak tot infotainmentsysteem. Onder de kap enkel het potentste gerief. Te zeggen, een 110 pk sterke benzine (PureTech 110 S&S) en een 100 pk sterke diesel (BlueHDi 100). Beide motorisaties worden steevast gekoppeld aan een handbak. Of het feit dat het Grip Control-knopje op de plaats zit waar anders de knop voor de automaat vertoeft daar iets mee heeft te maken? Het antwoord daarop laten we aan de Fransen over.

Laatst gepubliceerd

Reacties (1)

Plaats een reactie
marksen 15:38
afbeelding van marksen

wel vreemd, de 3008 met grip control had de michelin mud&snow's en nu stappen ze over naar de dure vector 4 in plaats van de betere en goedkopere crossclimate's van Michelin.

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws