Nog nooit keek iemand zo uit naar een reguliere versie van een model. Want na de QV is de Alfa Romeo Giulia er nu eindelijk ook als, tja, Giulia. Hoe dat er uit ziet?
Een kleine bevalling de Giulia. Letterlijk, want na de lancering van de QV-variant duurde het negen maanden voor de informatie krijgen over de rest van het gamma. Je weet wel, de versies die 99 procent van de klanten zullen kopen. Uiterlijk blijft het smoelwerk van de gewone versies zo goed als identiek aan de QV. Achteraan verdwijnt het overdreven uitlaatgeweld en ook de velgen tonen uiteraard wat kleiner.
2.2 diesel
Waarop iedereen natuurlijk op zit te wachten zijn de motorisaties. De 510 pk sterke V6 is namelijk aardig, maar volumes zal je er niet mee draaien. Op dieselvlak tekent de eerder door ons gereden 2.2-liter diesel present. Beschikbaar in twee smaken: 150 pk/ 380 Nm en 180 pk/ 450 Nm. Benzinesnuivers krijgen naast de V6 de beschikking over een 2.0-liter benzine met 200 pk. De diesels hangen standaard aan een manuele zesbak, een 8-trapsautomaat is optioneel en standaard op de benzine.
Prijzen? Nice try. Want daar reppen ze bij Alfa nog met geen woord over.
Recente reacties
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 17 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Verkrijgbaar vanaf 39990 € !
Door Kurt Van De Vyver 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Vooraan geslaagd maar de achterkant blijft droevig.
Door Thierry Hamende 1 dag geleden