Renault stuurt de Captur naar Rusland en tijdens de doortocht verandert hij niet enkel van naam, hij rolt ook op een totaal ander chassis. Er is dus meer aan de hand dan je denkt met deze Kaptur.
De Captur is een compleet verkoopsucces voor Renault. Cijfers die ze misschien nog wat kunnen opkrikken in Rusland. Echter stuurt Renault de Captur niet gewoon met een knapzak richting Mother Russia, het ontwikkelde een tweelingsbroer die door het leven gaat als Kaptur.
Een tweeling, in die zin dat ze op het eerste gezicht eigenlijk identiek ogen. Echter zit er daadwerkelijk een verschil tussen Captur en Kaptur. Zo is de Kaptur iets langer dan zijn Europees broertje. Dit komt omdat de Kaptur eigenlijk op het chassis van de Dacia Duster rolt. Waardoor de crossover meteen ook een hogere rijhoogte, stevigere ophanging en vierwielaandrijving meekrijgt.
Vanaf deze zomer begint Renault met de productie van de Russische Captur in haar fabriek in Moskou. Niet toevallig de fabriek waar de Duster in elkaar wordt geschroefd.
Recente reacties
Meer laadpalen en betalen met bankkaart: zo gaat de EU elektrisch rijden stimuleren
Je moet toch helemaal niet hard zoeken naar snelladers waar je kan betalen met bankkaart? Buiten...
Door this 23 uur geleden
BMW X3 preproductie teaser (2024)
Ga jij deze auto dan nog kopen? Want in België ga je deze denk ik bijna niet zien rondrijden....
Door this 1 dag geleden
BMW X3 preproductie teaser (2024)
Oef!! Eindelijk goed nieuws! Model begint te beteren qua aërodynamica en esthetiek en geen full...
Door Emmy Moens 1 dag geleden
Vraag: durf jij nog een dieselwagen kopen?
Idd makker. Toch 1 iemand die het systeem doorheeft. Lees de regering.
Door Jurgen 2 dagen geleden