Fiat voert een zachte facelift voor de Fiorino door met zowel technische als optische aanpassingen. De Fiorino kan zo weer perfect mee met de rest van de Fiat Professional lijn.
Vooral de voorkant werd gewijzigd met een nieuwe bumper en een grote luchtinlaat. Rijden kan je voortaan ook op nieuwe 15" wieldeksels en aluminium velgen.
Binnenin zien we een nieuw stuur met radiobediening (dat zelfs in het leder kan worden uitgevoerd) en een nieuwe versnellingspook. De boordinstrumenten hebben een nieuwe schikking en permanente verlichting voor een betere zichtbaarheid. Nieuw is ook het 5" infotainmentsysteem (USB, AUX en MP3) met optioneel navigatiesysteem.
Het volledige motorenpalet voldoet nu ook aan de Euro6 norm. Dieselrijders kunnen kiezen uit de 1.3 MultiJet met 80 of 95 pk, benzinerijders moeten het doen met de 1.4 Fire met 77pk. Als je het liever met aardgas doet kan je vanaf nu ook kiezen voor 1.4 CNG met 70 pk, een unicum in het segment van de Fiorino.
Avontuurlijke bestelwagenrijders kunnen ook nog steeds voor de Fiorino Adventure gaan die onder meer een hogere rijhoogte, een aangepast tractiecontrole systeem en standaard M+S banden met zich meebrengt.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 9 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 12 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 15 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 15 uur geleden