Ons Belgenland telt weer een autobouwer minder, want Imperia werd vorige week door de handelsrechtbank van Luik failliet verklaard. Waardoor plannen voor de Imperia GT de koelkast in kunnen.
Een investering van 7 miljoen euro ten spijt is het Waalse Imperia er niet in geslaagd om haar GT met hybridekracht productieklaar te krijgen. Al hadden we sinds de herlancering in 2008 ook al wat de hoop opgegeven. Vorige week verklaarde de handelsrechtbank van Luik de Waalse constructeur failliet. Waardoor je het aantal autoconstructeurs in België bijna op één vinger kan tellen.
Even nog over de Imperia GT, dat was een retro-gestileerde coupe met onder de kap een 1.6-liter benzine van BMW & PSA (lees: het blok vanuit de vorige generatie Mini Cooper S) en een elektromotor. Die eerste zorgde voor 200 pk, de elektrokracht voor 150 pk. Drie (test)exemplaren werden er gebouwd, maar nu is het geld dus helemaal op voor het bedrijf.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 12 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden