Hyundai Avante Sport doet ons dromen van i40 Turbo

2016-hyundai-avante-sport_01

Hyundai heeft op haar thuismarkt de Avante Sport gepresenteerd, het sportieve bastaardbroertje van de bij ons gekende i40 met 204 pk. Wat ons meteen aan het denken zet; waar blijft die i40 Turbo, Hyundai?

Krijgt de rest van de wereld een Avante en Elantra, dan doen we het in onze contreien met de i40. Niets mis mee natuurlijk, maar nu de rest van de wereld een 'sportversie' krijgt, vragen we ons af hoe het nu zit met de snellere i40.

Zo krijgt de Avante een bodykit met stijlelementen van de i30 Turbo, stevige einddempers en een setje 18-duims velgen in de wielkasten. Optioneel horen daar zelfs nog een spoiler en extra sportieve accenten bij. Krachtbron voorin is de gekende 1.6 T-GDi (hallo, i30 Turbo, Kia Cee'd GT en Veloster Turbo) met 204 pk en 265 Nm die kan gehangen worden aan een 7-traps automaat met dubbele koppeling. Goed voor een sprint naar de honderd in een respectabele 8 seconden.

2016-hyundai-avante-sport

Maar goed, waar blijft die i40 Turbo, Hyundai?

Laatst gepubliceerd

Reacties (1)

Plaats een reactie
JanMijnBotte 11:29
afbeelding van JanMijnBotte

"204pk" "GT" "4 uitlaten" ...

En dan lees je dat het een 1.6 is en 8s nodig heeft om aan 100 te geraken.
Dat deed een Toyota gezinswagen 25 jaar geleden met 80pk minder nog geen seconde langer over.

Ik hoop dat die zever van die kleine motoren snel gaat stoppen.
Momenteel rij ik met een Astra 1.6CDTI (120pk?) rond.
Onder de 1500 geen vermogen en valt dood op 3000rpm.
Da's dus een maximaal toerenbereik van 1500rpm waarvan je ocharme 500rpm van kan gebruiken als je zuinig wilt rijden.
Een 118d neemt op vanaf 1000rpm zonder problemen tot 3500rpm of meer als je de 150pk versie hebt.
Die verbruikte exact evenveel maar reed wel fijn.
Dus grotere motoren zijn niet gulziger en stoten niet meer uit, wie houden we voor de gek?

Uw reactie

Recente reacties

acce 2024

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws