Hyundai heeft op haar thuismarkt de Avante Sport gepresenteerd, het sportieve bastaardbroertje van de bij ons gekende i40 met 204 pk. Wat ons meteen aan het denken zet; waar blijft die i40 Turbo, Hyundai?
Krijgt de rest van de wereld een Avante en Elantra, dan doen we het in onze contreien met de i40. Niets mis mee natuurlijk, maar nu de rest van de wereld een 'sportversie' krijgt, vragen we ons af hoe het nu zit met de snellere i40.
Zo krijgt de Avante een bodykit met stijlelementen van de i30 Turbo, stevige einddempers en een setje 18-duims velgen in de wielkasten. Optioneel horen daar zelfs nog een spoiler en extra sportieve accenten bij. Krachtbron voorin is de gekende 1.6 T-GDi (hallo, i30 Turbo, Kia Cee'd GT en Veloster Turbo) met 204 pk en 265 Nm die kan gehangen worden aan een 7-traps automaat met dubbele koppeling. Goed voor een sprint naar de honderd in een respectabele 8 seconden.
Maar goed, waar blijft die i40 Turbo, Hyundai?
Recente reacties
Elektrische Range Rover mag voor het eerst buitenspelen
Eigenlijk bitter weinig, behalve dat ze op het nieuwe 'EMA'-platform moeten staan en ook ergens in...
Door Joram 7 uur geleden
Elektrische Range Rover mag voor het eerst buitenspelen
Hebben jullie al meer info omtrent de andere modellen die Land Rover onder de naam Range Rover wilt...
Door this 10 uur geleden
Meer laadpalen en betalen met bankkaart: zo gaat de EU elektrisch rijden stimuleren
Je moet toch helemaal niet hard zoeken naar snelladers waar je kan betalen met bankkaart? Buiten...
Door this 1 dag geleden
BMW X3 preproductie teaser (2024)
Ga jij deze auto dan nog kopen? Want in België ga je deze denk ik bijna niet zien rondrijden....
Door this 1 dag geleden