Psst: Dit is de vanafprijs van de Alfa Romeo Giulia

alfa-romeo-giulia-2016_01

Het leek wel de processie van Echternach te worden maar stilaan wordt de Giulia realiteit. Kregen we eerst nog de prijs voor de top-of-the-range Quadrifoglio-variant, dan weten we nu ook wat andere versies moeten kosten. De vanafprijs dan maar?

31.990, dat betaal je voor de Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm 136. In ruil krijg je - de naam zeg het zelf al - de 2.2 MultiJet II met 136 pk en handbak. Goed voor een normverbruik van 4,2 l/100 km en een CO2-uitstoot van 105 g/km.

Leasingrijders zullen dan weer kicken op de 2.2 JTDm 180 Super ECO. Met een identiek normverbruik, een automaat en een CO2-uitstoot van 99 g/km. Daarvoor moet je wel 38.630 euro neerleggen. Liever benzine maar geen behoefte aan de straffe Quadrifolgio? Dan moet je gaan voor de 2.0 GME T4 200 Super met 200 pk en een prijs vanaf 36.090 euro.

Concurrentieel?

Hoewel je natuurlijk moet kijken naar standaard uitrusting en dergelijke is de vanafprijs een goede basis om te starten. Laten we dan ook even focussen op de diesel met 99 g/km CO2.

Alfa Romeo 2.2 JTDm 180 Super ECO - 180 pk -> 38.630 euro
Audi A4 2.0 TDI ultra S tronic - 150 pk -> 35.560 euro
Mercedes C 200 d - 136 pk -> 35.574 euro
BMW 320d EfficientDynamics - 136 pk -> 38.290 euro
Jaguar XE E-Performance - 163 pk -> 35.940 euro

Auteur: Auteur: Yves
Reacties: 8 reacties

Laatst gepubliceerd

Reacties (8)

Plaats een reactie
AutoBart 17:20
afbeelding van AutoBart

maakt geen kans met die prijzen..... :s

Jos D. 18:04
afbeelding van Jos D.

Geen kans voor wat ?
Om zoals BMW, Mercedes en Audi ernaar te streven zowat elke keutel achter hun stuur te krijgen ? Neen, bedankt maar ik maak me geen illusies dat ze hun 1.6 JTD er ook nog wel zullen inlepelen om aan de grillen van de leasemarkt te voldoen.

Gunther 07:33
afbeelding van Gunther

Volgens mij beschikt de BMW 320d ED over 163pk en niet 136pk, dat is de 318d

Mathieu 12:36
afbeelding van Mathieu

Goedkoop is dit zeker niet! En als je kijkt naar de herverkoopwaarde, dan komt deze toch wel heel duur uit. Ik zeg niet dat deze zijn prijs niet waard is maar duurder dan de rest (op het eerste zicht) en minder herverkoopwaarde lijkt me geen win-win situatie. Tenzij je weer veel meer opties hierin zou kunnen lepelen, want de Duitsers kunnen er nogal weg mee.

Het exterieur mag er zeker zijn!

Techno Patat 15:25
afbeelding van Techno Patat

Ik denk dat deze net standaard veel meer opties zal hebben eigenlijk :-)! Als je ze vergelijkbaar zal uitrusten zal het prijsvoordeel voor de duitsers wel weg zijn...

En herverkoopwaarde valt onder de categorie 'het is wat de zot ervoor wil geven....
Als je ziet hoe goedkoop sommige E9x BMW 3-series zijn dan scheelt dat begot niet veel met de 159 toch :-)? In het begin kelderen ze wel veel sneller, dat ga ik zeker niet ontkennen helaas :(! Of gelukkig, ik heb m'n 159 aan 4j oud gekocht voor nog geen derde van de nieuwprijs :O!

Nillze 13:29
afbeelding van Nillze

Ondertussen is het wel duidelijk dat de vanaf prijzen best wel meevallen. Standaard veel beter uitgerust dan de Duitse concurrenten, met een kleine 2000-3000 euro aan opties heb je al best wel een goed uitgeruste Giulia.
Maar iedereen rijdt tegenwoordig toch met compleet 'lege' Duitsers rond, enkel voor de badge. Geef mij maar de Alfa!

Techno Patat 16:07
afbeelding van Techno Patat

Zot hé? Het blijft me verbazen hoe vaak ik een C-klasse estate, 3-touring of A4 estate tegenkom waarvan ik denk: had jij niet beter een klasse kleiner geshopt en meer opties gekozen? Want een badge is enkel maar leuk als je ergens toekomt... Opties daarentegen zijn uw 60.000km per jaar leuk (of hoeveel rijdt de gemiddelde leaseeigenaar...?)

Glenn 23:10
afbeelding van Glenn

Ik vrees dat niet veel lease rijders gaan kicken op een 2.2 met 180pk in de huidige fiscaliteit (loonwagens, ik spreek niet over een zelfstandige die zelf kiest/zijn budget bepaald). Belastingen worden voor zo'n wagens nog altijd berekent op basis van vermogen en cil inhoud. De leasing brengt dan ook nog hogere verzekering en onderhoudskosten mee in rekening waardoor je snel terug gaat snuisteren in de lijst met platte 1.6'jes ;-)

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws