Ze kunnen de wedstrijd misschien beter herdopen tot 'International Ecoboost of the Year Award'. Want voor het vijfde jaar op rij werd de 1-liter driecilinder van Ford verkozen tot beste blok van het jaar in zijn categorie. Al is de grote winnaar dit jaar Ferrari, met een turboblok nog wel!
Moest er niet in verschillende klasse motoren gekozen worden, de International Engine of the Year award zou bijna geen nieuws meer zijn. Dank daar Ford - en de jury - maar voor, want voor de vijfde keer op rij wint de 1.0-liter EcoBoost driecilinder benzine het in de categorie 'tot 1 liter'. Maar goed, gelukkig gaat de verkiezing tot boven de 4-liter. De resultaten per categorie?
Tot 1 liter: Ford 1.0 Ecoboost 3-cil
1.0 tot 1.4: PSA 1.2 Puretech 3-cil
1.4 tot 1.8: BMW 1.5 uit i8 3-cil
1.8 tot 2.0: Mercedes-AMG 2.0 4-cil
2.0 tot 2.5: Audi 2.5 5-cil
2.5 tot 3.0: Porsche 3.0 Biturbo boxer 6-cil
3.0 tot 4.0: Ferrari 3.9 Biturbo V8
Groter dan 4 liter: Ferrari 6.3 V12
Elektro: Tesla 3-phase AC induction motor
Het ultieme blok volgens de organisatie is de nieuwe 3.9-liter biturbo V8 die Ferrari lepelt in de 488 GTB, 488 Spider en California T. Gaan jullie akkoord met de winnaars?
Recente reacties
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 13 uur geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Verkrijgbaar vanaf 39990 € !
Door Kurt Van De Vyver 1 dag geleden