Omdat het steeds nog wat straffer kan zal Mini op het Goodwood Festival of Speed de John Cooper Works Challenge voorstellen. Een mechanisch op punt gestelde stuifraket die gelimiteerd is op 100 stuks.
Mini had hem kunnen omdopen tot GP-variant maar besluit deze op punt gestelde John Cooper Works het 'Challenge' achtervoegsel te geven. Wat die 'uitdaging' juist in ruil stelt? Vooral techniek die de Mini sneller moet maken zonder aan de 231 pk sterke viercilinder te komen.
Zo komen de veren en dempers van het Britse Nitron en zijn ze volledig aanpasbaar. Mini maakt het je evenwel makkelijk door aanbevolen settings mee te geven voor circuit- of straatomgeving. Het remgerief komt dan weer van het eveneens Britse Mintex. Een compleet Brits feestje dus. Het echte verschil op de baan zal vooral gemaakt worden door het sperdifferentieel dat vooraan wordt geplaatst en de kracht naar bredere banden mag doorsturen.
100 stuks zal Mini bouwen van deze Challenge en elkeen van die exemplaren is bedoeld voor de Britse markt.
Recente reacties
Opinie: Nee, we moeten Audi Vorst niet redden met belastinggeld
Als men audi wil redden.waarom lukte dat niet met ford genk???. Brussel is belangrijker dan Brussel.
Door Cortinovis 5 uur geleden
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 1 dag geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 2 dagen geleden