Waardoor er voortaan tot wel 7 procent zuiniger kan gereden worden met de 2.0 TDCi.
Geen facelift, wel een technische upgrade voor Mondeo en co. Want de ingenieurs bogen zich nog eens over de 2-liter diesel en kwamen tot het besef dat die best nog wat zuiniger kan opereren vast gehangen aan de powershift-automaat. Het zijn subtiele wijzigingen maar reken je ze om naar procentpunten dan gaat het tot een CO2-vermindering tot wel 7 procent. Best wel wat.
Bij de Mondeo is de 2.0 TDCi 150 pk met Powershift vanaf nu goed voor 4,6 l/100 km en een CO2-uitstoot van 120 g/km (-5 gram). De S-max doet het met 129 g/km (- 10 gram) en een normverbruik van 5 liter. De Galaxy tenslotte ziet zijn CO2-uitstoot dalen met 5 gram naar 135 g/km en haalt bij Ford een verbruik van 5,2 l/100 km.
Daarnaast vallen de bovenstaande modellen én de Mustang voortaan te bestellen met het SYNC3 infotainmentsysteem.
Recente reacties
Elektrische Range Rover mag voor het eerst buitenspelen
Eigenlijk bitter weinig, behalve dat ze op het nieuwe 'EMA'-platform moeten staan en ook ergens in...
Door Joram 18 uur geleden
Elektrische Range Rover mag voor het eerst buitenspelen
Hebben jullie al meer info omtrent de andere modellen die Land Rover onder de naam Range Rover wilt...
Door this 21 uur geleden
Meer laadpalen en betalen met bankkaart: zo gaat de EU elektrisch rijden stimuleren
Je moet toch helemaal niet hard zoeken naar snelladers waar je kan betalen met bankkaart? Buiten...
Door this 1 dag geleden
BMW X3 preproductie teaser (2024)
Ga jij deze auto dan nog kopen? Want in België ga je deze denk ik bijna niet zien rondrijden....
Door this 1 dag geleden