De Amerikaanse constructeur van elektrische wagens heeft met enige vertraging haar verdere toekomstvisie gedeeld met de wereld. Ceo Elon Musk noemt het alvast 'Part Deux' van zijn masterplan. Wat we nog juist kunnen verwachten van Tesla?
Een forse uitbreiding van het modellengamma, daar kunnen we ons de komende jaren aan verwachten. Want Tesla geeft zelf grif toe dat ze een te kleine koek van de markt naar zich toetrekken met de Model S en Model X. De Model 3 zou dat al een stuk moeten verbeteren, een pick-up en SUV moet het plaatje helemaal compleet maken. Waaruit meteen ook de Amerikaanse genen van het merk even bovenhuids komen. Al valt niet te ontkennen dat zowel SUV als pick-up aan populariteit winnen op wereldvlak.
Al wilt Tesla het in de toekomst nog commerciëler opzoeken. In de vorm van lichte vrachtwagens en bussen voor openbaar vervoer. Of bussenbouwer Van Hool al moet sidderen en beven? De komende jaren misschien nog niet, al zegt Tesla wel al met verschillende partners aan het onderhandelen te zijn. Trouwens straf; hoewel een hoop nieuwe modellen op til, gelooft het merk niet in een goedkoper model dan de Model 3.
Autonoom delen
Verder volgt het merk net zoals een hoop andere merken het toekomstperspectief dat we binnen afzienbare tijd een auto niet meer als een product maar wel als service zien. Inderdaad, autodelen dus. Dat moet een logische evolutie zijn eenmaal Tesla's autonoom kunnen rijden. Die Autopilot ligt momenteel stevig onder vuur, CEO Elon Musk countert dat door te zeggen dat het ontwikkelingen van een feilloos systeem tijd nodig heeft en dat het momenteel nog in de beta-fase draait. Al vergeten sommige eigenaars dat soms.
Eenmaal op punt is het niet ondenkbaar dat bedrijven een vloot Tesla's aankopen en dat je met een druk op de knop pakweg een Model S kan laten voorrijden die je dan naar huis brengt. Toegegeven, een interessante evolutie voor veel filemalers.
Met dank aan de zon
Tenslotte heeft Tesla ook aandacht voor de manier waarop haar auto's worden opgeladen. Want een elektrische auto is maar zo groen als de stroom die uit het stopcontact komt. Daarom gaat het bedrijf heftig investeren in de ontwikkeling van zonnepanelen. Dat deed het al door zich in te mengen in SolarCity, een producent van zonnepanelen. Doel is om zogenaamde 'cleane zonnedaken' te creëren met batterijen voor interne opslag.
Ze weten de komende jaren alvast nog wat doen bij Tesla.
Recente reacties
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 9 uur geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Verkrijgbaar vanaf 39990 € !
Door Kurt Van De Vyver 1 dag geleden