Hebben we in Europa de Fiat 500 en allerhande derivaten, dan heeft Toyota op haar thuismarkt de Pixis-lijn. Die krijgt nu de toevoeging van de Joy, een Kei car met retro-invloeden.
Een uniek segment in Japan met al even unieke modellen; de Kei cars. Want valt je wagen binnen de 3,4 meter lengte en beschikt het over een blok van 660cc met maximaal 64 pk, dan krijg je een hoop belastings- en verzekeringsvoordelen. Op die markt mikt Toyota ook volop met deze Pixis Joy.
Denk echter niet dat het daardoor een kneusje is, want een turbomodel tekent ook present net zoals de aanwezigheid van optionele vierwielaandrijving. Standaard gaat de kracht naar de voorwielen. Visueel kan je het best vergelijken met een samengeperste MINI, in elke goede zin van die uitdrukking.
Teleurgesteld dat deze Japanner niet naar hier komt? Dan hebben we een lichtpuntje, want Suzuki zal de al even gekke Ignis bij ons commercialiseren.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 4 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 7 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 10 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 10 uur geleden