Toyota: "low-range elektrische auto's bouwen goedkoper dan hybride"

2017_toyota_prius_plug_in_hybrid_01

De nummer één ingenieur bij Toyota geeft aan dat het bouwen van elektrische auto's met beperkte range goedkoper is geworden dan het bouwen van hybride wagens.

Maar er is een duidelijke grens. Elektrische wagens met een maximum bereik van 250 kilometer zijn effectief goedkoper te bouwen, maar vallen vandaag wat uit de boot in de markt. Consumenten kijken naar elektrische auto's zodra die de grens van 300 kilometer autonomie overschrijden. Dat type wagens zal pas in 2025 goedkoper gebouwd kunnen worden.

In de volgende 10 tot 20 jaar verwacht Toyota 50 tot 60 procent van zijn wagenpark elektrisch of hybride zal zijn. Maar Toyota is heel duidelijk: elektrisch is de enige toekomst. Daarom stelt het dat in 2050 niet minder dan 90 procent van de wagens elektrisch zal zijn.

Daarnaast zijn ze ook in staat om een hybride wagen met automatische transmissie goedkoper te produceren dan een vergelijkbaar model met een dieselblok.

Laat het dus duidelijk zijn dat merken die vandaag nog niet bezig zijn met hybride of elektrische technologie, enkel en alleen al op de kostenstructuur zullen verliezen.

Laatst gepubliceerd

Reacties (2)

Plaats een reactie
buyck 17:59
afbeelding van buyck

Wel TOYOTA vergist zich compleet!

Volkswagen zal eind september een gloednieuwe elektrische auto voorstellen met 600 km rijbereik. Binnen 2 jaar moet de wagen al van de band rollen. +/- 35 000 euro.
http://www.egear.be/elektrische-auto-vw-parijs/

OPEL AMPERA-E: 300 KILOMETER IN PRAKTIJK
Opel realiseert ook dat de NEDC-waarde onrealistisch is. Daarom noemt Opel het volgende: “Zelfs in de praktijk, met slecht weer en de airconditioning of verwarming ingeschakeld, kan de Ampera-e gemakkelijk meer dan 300 kilometer afleggen.” Ook dat is nog een indrukwekkend cijfers.

Auto zal +/- 40 000 euro kosten.
http://www.zerauto.nl/2016/09/13/actieradius-opel-ampera-e-groter-dan-ve...

Jos D. 11:56
afbeelding van Jos D.

Eerst testen en dan geloven wat Opel betreft.
En VW moet wat goed nieuws spreiden om hun gesjoemel te compenseren. 2 jaren is nog lang en de techniek staat niet stil. Dan kan ik ook eender wat zeggen vandaag.

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws