Volvo toont eerste beelden van Volvo V90 Cross Country

volvo-v90-cross-country-05

Na een lek in de namiddag werd hij kort nadien door Volvo snel zelf voorgesteld, de nieuwe Volvo V90 Cross Country - de variant die je door de modder mag rijden.

Visueel verandert er allemaal niet zo veel. Langs buiten wat extra bumpers en plastiek, binnenin de gekende materialen van de S90 en V90 die we al kenden. Grootste verschil is de bodemvrijheid die bij deze Cross Country 57 mm hoger is, waarop het totaal op 210 mm komt.

Het motorengamma is voorlopig nog niet officieel. Verwacht wordt dat elk blok dat optioneel met vierwielaandrijving besteld kan worden, ook in het aanbod zal komen. We weten wel dat de topsnelheid van de Volvo op 240 km/u ligt, net 10 minder dan de standaard versie. De strafste variant doet de sprint in 6,3 seconden naar 100 km/u.

De eerste leveringen worden in het eerste kwartaal van 2017 verwacht.

Video:

Laatst gepubliceerd

Reacties (12)

Plaats een reactie
Waxweazel 07:57
afbeelding van Waxweazel

Vlak van achter te zien is het precies een mix van een Audi en de nieuwe Renault Espace (die lichtunits).

Wim 11:42
afbeelding van Wim

ik vind hem lekker dik

Ron4u 19:16
afbeelding van Ron4u

Dik is de mode!

XC 70 18:44
afbeelding van XC 70

mag er zijn , wel een stuk groter dan de XC 70

B4 20:54
afbeelding van B4

Lekker dik en stevig gegroeid. Nu nog een S90 Cross Country en het is helemaal compleet... of zou de S60 CC toch maar een flop zijn (zoals de voorgangers)

Waxweazel 21:00
afbeelding van Waxweazel

Wat is het nut van een sedan op hoge poten ? :s
Een break of cross-over op hoge poten heeft nog een nut met het grotere laadvermogen. Maar een sedan is nutteloos denkt me.
Los van het feit dat het eigenlijk geen zicht is :p

Adriaan 21:27
afbeelding van Adriaan

In landen waar er een massa van sneeuw uit de hemel valt kan ik mij wel een nut inbeelden van een sedan op hoge poten hoor.

Ron4u 21:56
afbeelding van Ron4u

Er zijn genoeg zweedse, noorse en finse rallykampioenen geweest die aantonen dat je snel en precies kan rijden met een auto die laag op de grond ligt.
Hoe hoger van de grond dat je zwaartepunt ligt des te logger het natuurlijk rijgedrag. En dan heb je elektronica nodig om een beetje deftig te kunnen rijden maw suv-ige onzin deze trend

Adriaan 22:34
afbeelding van Adriaan

Rally en dagdagelijkse sneeuwhompen moeten ontwijken lijken mij twee totaal uiteenliggende dingen ;)
Hoe lang gaat een rally auto mee? ik denk dat de eerste rally auto nog gevonden moet worden die pakweg 250.000km op de teller heeft zonder grote herstellingen...

Anon 14:32
afbeelding van Anon

Voor mij blijft dit soort auto's onnozel in West Europa net zoals suvs. Je bekleed een goeie wagen met onnozel plastiek om dan de wegligging volledig te ruïneren door em te verhogen. Als Roemeen oid kan je af en toe iets hebben aan de hoogte, maarkan je wellicht beter ineens een echte 4x4 kopen.

Als eigenaar van dit soort wagen laat je je medemens dan ook weten dat je je niets aantrekt over de effectieve kwaliteiten van je auto, maar enkel over de stoerheid prestige die de wagen dan volgens jou projecteert

PILL 09:07
afbeelding van PILL

Idd volledig akkoord. Vooral de madammen zijn er gek op omdat ze dan wat hoger zitten en denken dat ze daarmee veiliger zijn. Niet dus !

PILL 09:12
afbeelding van PILL

De V90 mag er best zijn en is wel degelijk een "echt nieuw model" en geen veredelde Duitse minor facelift.

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws