Ssangyong blijft haar gamma vernieuwen. Na de Tivoli en de afgeleide XLV is het de beurt aan de Rexton. Al is het nog even wachten, want eerst wil Ssangyong hem laten zien in de vorm van een concept car met de LIV-2 benaming.
Niet de naam van je minnares dus, wel een afkorting voor Limited Interface Vehicle, en een vervolg op de LIV-1 uit 2013.
De LIV-2 meet 4,9 meter lang en is de opvolger van de huidige Rexton. Of die dezelfde benaming zal dragen is nog niet geweten, de naam wordt intussen al sinds 2001 door het huidige model gedragen.
Ssangyong wil twee motorversies gaan aanbieden, een 181 pk en 420 Nm sterke 2.2 diesel en een 225 pk en 350 Nm straffe 2.0 viercilinder turbobenzinemotor. Dat ze dat al meegeven, wil zeggen dat de wagen erg dicht bij het productiestadium staat.
Behalve dat geeft Ssangyong ook heel wat technologie met de LIV-2 mee. Wat dacht je van Emergency Braking, Lane Assist, Traffic Alert System, om te waarschuwen voor voorbijrijdend verkeer als je achterwaarts uit je parking rijdt, en WiFi Mirroring om systemen als Apple Carplay en Android Auto op te laten werken.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 12 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 15 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 18 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 18 uur geleden