Seat is misschien wel het kneusje van de Volkswagen Group, de Spanjaarden dumpen doen de Duitsers alvast nog niet. Volgend jaar volgt er namelijk een stevig modellenoffensief om het merk terug op rails te krijgen. Lukt dat niet, dan zijn er evenwel geen zekerheden meer.
Ooit het jongsportieve merk van de Volkswagen Groep, anno 2016 in een stevige identiteitscrisis verzeilt geraakt. Deels de schuld van Skoda, dat ander merk in handen van Volkswagen. Die trekken namelijk meer en meer de kaart van design waardoor ze én praktisch én betaalbaar én knap zijn. Een formule die werkt, gezien de verkoopcijfers. Cijfers die Seat alvast niet kan voorleggen, want het merk is op z'n minst gezegd wat aan het slabakken. Al is de Ateca dat schip wat boven water aan het houden.
Daar komt gelukkig/ hopelijk in 2017 verandering in, dat wisten ze met grote trom te vertellen op het autosalon van Parijs. Want de hard roeiende Ateca zal bijstand krijgen van een opgefriste Leon, de vijfde generatie Ibiza én de Arona. Die laatste zal potten moeten breken in het crossover-segment en de fundamenten van de Ibiza gebruiken om op verder te bouwen. Denk dan ook een rivaal voor de Renault Captur, Peugeot 2008 en consorten.
Het grootste productoffensief ooit in de geschiedenis van het merk zal alvast bepalen hoe rooskleurig de toekomst van Seat zal zijn, want met heel de dieselgate-affaire is het niet ondenkbaar dat Volkswagen op een bepaald moment stevig zal moeten snoeien.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 15 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden