Bij ons verdwijnt de Note dan wel uit de dealerboeken, in thuisland Japan gebruikt Nissan de compacte MPV om haar nieuwe vorm van elektrificatie te lanceren; een hybride met range-extender.
Nissen vindt het warm water niet opnieuw uit, want denk maar aan de Opel Ampera die dezelfde technologie gebruikt. Wat juist? Een elektromotor die energie trekt uit een batterij die op haar beurt tijdens het rijden wordt opgeladen door een verbrandingsmotor. Waardoor die verbrandingsmotor dus het slaafje van de aandrijving wordt.
In het geval van deze Note E-Power gaat het over een benzinemotor die de batterijen in het compacte model van peut mag voorzien. Grootste vraagtekenen op dit moment? De cijfers. Nissan toont namelijk het model maar lost geen enkel technisch cijferdetail. Waardoor het gissen is naar de range van de batterij, of die kan opgeladen worden via de stekker en welke verbrandingsmotor er wordt gebruikt.
Desalniettemin gaat het gerucht dat Nissan plant om deze set-up eveneens naar Europa te brengen. In pakweg de nieuwe Juke en consorten.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 15 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 17 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 20 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 21 uur geleden