Nee, aan grootdenkendheid geen tekort bij Elon Musk. Want tussen hyperloop links en wonen op Mars rechts heeft de man Grohmann Engineering in Duitsland overgekocht, het Tesla Advanced Automation Germany gedoopt en denkt hij luidop aan een tweede gigafactory... op Europese bodem.
Go big, or go home, we beginnen stilaan Musk ervan te verdenken deze slogan op zijn onderrug te hebben getatoeëerd. Want daag je hem uit om ter eerst tegen een muur te lopen, hij zou knock-out liggen voor je een helm kan opzetten. Het verklaart ook de evolutie van zijn Tesla-automerk. Die nood om te winnen, niet dat tegen de muur lopen.
Zo kocht Tesla het Duitse Grohmann Engineering, een bedrijfje dat gespecialiseerd is in de automatisering van processen. Of in mensentaal: het bedrijf is in staat om productielijnen te bouwen voor Tesla. Nodig, als Tesla tegen 2018 op jaarbasis 500.000 auto's wilt produceren. Dat het menens is blijkt uit het feit dat Tesla zo'n 1.000 ingenieurs en technici zal aantrekken richting het herdoopte Tesla Grohmann Automation om mee te bouwen aan de meest geavanceerde autofabriek ooit. Of wederom in mensentaal: de boel zo automatiseren dat er bijna geen mens meer aan te pas hoeft te komen (= minder kosten).
Over die fabriek
Waarom Musk niet gewoon een bedrijf uit Amerika overnam (om even de Trump-pet aan te trekken)? Wel, de overname komt niet zomaar uit Musk's broekzak gevallen. Want de deal is nog niet rond of de CEO van Tesla praat al openlijk over een tweede gigafactory die moet opgetrokken worden in Europa. Onder het motto: 'the machine that builds the machine.'
Als er één man in staat is om Terminators SKYNET op te starten (vanaf Mars), dan is het Musk wel.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 5 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 6 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 23 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden