En daarmee eindigt de Japanner voor de Mercedes E-Klasse, Audi A4 en BMW M2. Jep, dat las je goed.
Dat Japanners blijkbaar stevig andere parameters gebruiken om te bepalen wat nu juist de auto van het jaar is. Want geef toe, in de lijst; Toyota Prius, Audi A4, BMW M2, Jaguar F-Pace, Volvo XC90, Subaru Impreza en Abarth 124 Spider zal je waarschijnlijk nooit de Impreza de volle punten geven. Niet dat er iets mis is met de Subaru maar de concurrentie is ijzersterk, stevig beter afgewerkt en vaak een technologische showcase (we kijken naar jou E-Klasse).
Nee, voor de Japanse juryleden is de auto van het jaar een sedan met een boxermotor, vierwielaandrijving en wat verstopte rallygenen. Daarna mag de Toyota Prius (ook een Japanner) volgen en dan de Audi A4.
Onze Europese evenknie, de COTY-verkiezing weet pas in maart volgend jaar haar winnaar. Al zijn daar de finalisten wel bekend; De Alfa Romeo Giulia, Citroën C3, Mercedes E-Klasse, Nissan Micra, Peugeot 3008, Toyota C-HR en Volvo S90/V90.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 9 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 12 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 15 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 15 uur geleden