Chauvinisme: Subaru Impreza is auto van het jaar in Japan

subaru-impreza-2016_04

En daarmee eindigt de Japanner voor de Mercedes E-Klasse, Audi A4 en BMW M2. Jep, dat las je goed.

Dat Japanners blijkbaar stevig andere parameters gebruiken om te bepalen wat nu juist de auto van het jaar is. Want geef toe, in de lijst; Toyota Prius, Audi A4, BMW M2, Jaguar F-Pace, Volvo XC90, Subaru Impreza en Abarth 124 Spider zal je waarschijnlijk nooit de Impreza de volle punten geven. Niet dat er iets mis is met de Subaru maar de concurrentie is ijzersterk, stevig beter afgewerkt en vaak een technologische showcase (we kijken naar jou E-Klasse).

Nee, voor de Japanse juryleden is de auto van het jaar een sedan met een boxermotor, vierwielaandrijving en wat verstopte rallygenen. Daarna mag de Toyota Prius (ook een Japanner) volgen en dan de Audi A4.

Onze Europese evenknie, de COTY-verkiezing weet pas in maart volgend jaar haar winnaar. Al zijn daar de finalisten wel bekend; De Alfa Romeo Giulia, Citroën C3, Mercedes E-Klasse, Nissan Micra, Peugeot 3008, Toyota C-HR en Volvo S90/V90.

Laatst gepubliceerd

Reacties (13)

Plaats een reactie
wenim 09:48
afbeelding van wenim

is allicht ook echt beter, betrouwbaarder en efficiënter dan al die prullen van Audi.....die absoluut overpriced zijn voor wat ze brengen

Bartel 20:49
afbeelding van Bartel

Rijdt u met een Subaru of Audi?

Hendrik 10:02
afbeelding van Hendrik

Idd. Goed gezegd. Om te zwijgen van VW. Maar dat zijn dan ook veelal dezelfde onderdelen als Audi.

Techno Patat 10:49
afbeelding van Techno Patat

Uhu, valt me ook al lang op! Waar is de tijd dat we hier met 5-6 reageerders de tijd van ons leven hadden :D.

Yvesw 11:11
afbeelding van Yvesw

Bedankt Trump...

;-)

Wim 13:20
afbeelding van Wim

VAG heeft precies geen vrienden gemaakt in 2016 :)

JanMijnBotte 11:23
afbeelding van JanMijnBotte

Wagens voor de Japanse markt zijn niet te vergelijken met die voor de Europese markt.
In Japan zijn de Japanners veel beter uitgerust en de Europeanen misschien (niet zeker van) net minder...
Laatste generatie Suabru's (vanaf 2006 ofzo) vind ik het interieur toch goed meevallen, maar da's vast smaak.

Evo X 21:18
afbeelding van Evo X

Traditionele Japanner z'n interieur moet er na tien jaar als nieuw uitzien, visueel soms minder dan Europeaan maar dat maakt hen niet uit. Europeaan z'n deur moet dichtklikken zoals kluisdeur. Japanner z'n deur moet doen wat 'm moet doen, altijd. Geluid van 'n deur is 't laatste wat hen interesseert. Gewicht maakt bij Europese wagens weinig uit, als ontwerper in Japan sedan tekent boven de 1500kg is 't crisis. Sterkte van carrosserie Japanse tov Europese wagen is vergelijken tussen mug en olifant. Maar ook hier geldt in Japan, koetswerk moet doen wat 't moet doen zonder meer. Vergelijken is dan ook moeilijk, zijn beide auto's maar met een in de basis totaal andere manier van ontwerpen.

Evo X 21:28
afbeelding van Evo X

Audi heeft 'n afdeling en die doen niets anders dan voelen en kijken om de kwaliteit te verbeteren. Alles aan 'n Audi dient er kwalitatief zeer goed uit te zien, je kan dan zeggen dat Audi duur is doch da's niet zomaar. Een oude Audi 80 die je soms tegenkomt heeft meestal nergens roest.

Uw reactie

Recente reacties

acce 2024

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws