Mazda heeft een prijs geplakt op haar MX-5 RF. Voor zo'n roadster met Targadak moet je 3.500 euro extra in de geldzak steken, waardoor je minstens 26.090 euro kwijt bent. Of het die meerprijs waard is?
Fan van de MX-5 maar krijg je het niet warm van zo'n stoffen dakje? Dan zal je voor de RF moeten gaan. Die kieskeurigheid zorgt evenwel voor een meerprijs, want de Japanners vragen 3.500 euro extra om zo'n Targadak op je roadster te schroeven. Al zal Mazda de eerste zijn om dat tegen te spreken, want waar de Roadster nog een complete instapper heeft (Skymove), begint de RF bij een uitrustingslijn hoger (Skydrive). Waardoor het prijsverschil in principe maar 2.500 euro is.
De technische verschillen dan? Om te beginnen een meergewicht van zo'n 50 kilogram. Op een auto van een ton geen klein grammetje. Prestatiegewijs is het verschil dan weer miniem. Want snelt de Roadster in 8,3 seconden naar de honderd (met 131 pk), dan heeft de RF er 8,6 seconden voor nodig. Het normverbruik ligt 0,1 l/100 km hoger (6,1) terwijl de CO2-uitstoot met 3 eenheden stijgt (142 gram).
Of de RF daadwerkelijk zijn opcentiemen waard is, dat kunnen we pas volgend jaar zeggen, wanneer we de kleinste Targa in Europa aan de tand kunnen voelen.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 14 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden