Vanaf januari zal Roland d'Ieteren het een pak rustiger hebben. De man bereikt dan de leeftijd van 75 jaar en dat is de limiet voor de D'Ieteren-groep om als bestuurder op te treden.
Roland D'Ieteren heeft een palmares van bijna 50 jaar binnen de gelijknamige groep. Hij fungeerde 30 jaar als gedelegeerd bestuurder en 42 jaar als Voorzitter van de Raad van Bestuur. Onder Roland D'Ieteren groeide de groep uit tot de invoerder van automerken als Volkswagen en Audi, Skoda, Seat en Porsche. Maar ook op andere vlakken zijn ze tegenwoordig actief, zoals met Belron (Carglass) en het Italiaanse luxemerk Moleskine.
Hij zal zijn mandaat ter beschikking stellen van de Raad van Bestuur na afloop van de Gewone Algemene Vergadering van 1 juni 2017. Geen nood echter, opvolging is al voorzien, onder de vorm van Nicolas D'Ieteren, zoon van. Het Strategisch Comité van de D'Ieteren groep zal vanaf 1 juni worden voorgezeten door Olivier Périer, op dit moment ondervoorzitter van de Raad van Bestuur.
Het Strategisch Comité zal het forum zijn waar de bestuurders die het familiale aandeelhouderschap vertegenwoordigen, maandelijks bijeenkomen met de gedelegeerd bestuurder en de andere leden van het uitvoerend comité om de gang van zaken op te volgen, de vooruitgang van de strategische projecten en de investeringsprojecten te bestuderen, en de vergaderingen van de Raad van Bestuur voor te bereiden.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 7 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 22 uur geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden