Kan de prijs Honda Civic in Europa redden?

77984_10th_generation_civic

Nee, echt overtuigd waren jullie niet van het design en de richting die Honda uitgaat met de Civic in Europa. Misschien kan zijn Belgische prijs meer overtuigen?

Honda heeft losgelaten wat het moet kosten om een nieuwe Civic te rijden in België. Waardoor we meteen ook beschikken over de motorisaties bij lancering. Zo is er een 1-liter driecilinder benzine met 129 pk en een 1.5-liter viercilinder benzine met 182 pk. Diesel? Daar is geen sprake van. Al kan je jezelf natuurlijk nog de vraag stellen hoe relevant diesel binnen een jaartje of vijf is.

Nu goed, prijzen dan. Instapper van dienst is de 'S' met die driecilinder. Daarvoor moet je 21.490 euro neerleggen en krijg je wielen, deuren en ramen. Een stereo ontbreekt. Al krijg je mits een kleine bijleg naar goede Japanse gewoonte plots een hoop tech aan boord. Want de 23.580 euro kostende comfort-uitvoering geeft je meteen navi en verwarmde stoelen. CVT-automaat nodig? Dan leg je steeds 1.300 euro op. De potentere 1.5 met 182 pk staat vanaf 27.590 euro op je oprit. In 'sport'-uitvoering weliswaar met bovengenoemde opties eveneens standaard.

Kijken we even naar concurrentie van gelijke afmetingen; dan zien we aartsrivaal Volkswagen Golf. Die tikt met vergelijkbare prestaties (125 pk) en opties gemakkelijk richting de 30.000 euro. De Toyota Auris, die prijst zich dan weer net onder de Honda.

Het design kennen we en de prijzen hebben we. Waardoor het dringend tijd wordt dat we deze nieuwe Civic eens aan de tand kunnen voelen.

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws