Officieel: Ford Mustang facelift (2017)

ford-mustang-facelift-2017_03

Ford tilt haar Mustang op mechanisch vlak naar een hoger niveau. Met krachtigere motoren, een 10-traps automaat en een magnetische demping. Al moet je daar wel een tol voor betalen. Want meningen zijn verdeeld over de looks van de facelift...

Een motorkap die twintig milimeter lager overgaat in de voorbumper. Meer moet je niet hebben om musclecar-liefhebbers te doen steigeren op hun achterste pootjes. Want in die middens wordt de facelift van de Mustang niet overal gesmaakt. Toch zou de aanpassing samen met een netter toe gewerkte onderkant moeten zorgen voor de meest aerodynamisch efficiënte Mustang ooit. Waarmee meteen de toon is gezet van deze facelift. Want elk hoekje werd herbekeken om de dynamiek van de wagen naar een hoger plan te tillen.

10-traps of zelf schakelen

Zo krijgt de 5-liter V8 nieuwe injectoren en een andere compressie waardoor de rode zonde hoger komt te liggen en de pk's ook wat hoger klimmen. Al geeft Ford geen exacte cijfers. De EcoBoost viercilinder krijgt door wat ingenieurswerk trouwens ook meer pk's en koppel. Meer nog, onder belasting moet het blok vlotter uit de hoek komen. Al hebben we evenzeer daar het raden naar cijfertjes.

ford-mustang-facelift-2017

V8 en viercilinder vallen voortaan aan een 10-traps automaat te hangen. Geen vrees echter, de manuele zesbak blijft ook bestaan. Die krijgt een koppeling met dubbele schijf en vliegwiel. Chinese-taal voor een meer organisch gevoel van het koppelingspedaal.

GT350 voor iedereen

Ook nieuw is de magnetische demping. Het is te zeggen, die was exclusief beschikbaar voor de Amerikaanse GT350 maar komt nu beschikbaar in het Performance package. In dat pakket krijg je ook 18-duims velgen met Michelin Pilot Super Sport 4-banden. Daarnaast krijgt de GT een sportuitlaat met actieve kleppen. Meer gebrul, zeg maar.

ford-mustang-facelift-2017

Voor de techboys en -girls valt er voortaan een - optioneel - digitale instrumentencluster te rapen en de mogelijkheid tot connectiviteit alom. Wij kijken vooral uit naar de opgewaardeerde materialen en de met de hand gestikte middentunnel.

Later op het jaar draaft de nieuwe Mustang naar de showroom.

Auteur: Auteur: Yves
Reacties: 0 reacties

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws