De derde generatie Picanto moet wat uit de anonimiteit van vroeger rollen. Daar zorgt niet enkel een optioneel sportieve GT-Line voor, onderhuids mag er ook wat pit zitten, zo'n 100 pikante pepers om exact te zijn.
Hoewel de derde generatie Picanto geen geheim meer is, bleef Kia vaag over het motorenaanbod. Tot nu, want het Zuid-Koreaanse merk heeft wat meer info losgelaten naar aanloop van het autosalon van Genève. Onder de kap geen diesels (het zou niet passen in het kleine A-segment), wel meerder benzines.
Zo is de instapbenzine een 1-liter blok met 66 pk. Ideaal voor rond de kerktoren dus. Daarboven positioneert zich een 1.2 viercilinder benzine met 83 pk. Een blok dat zelfs in de grotere Rio een degelijke indruk naliet. De fun zit 'm echter in de top, want daar prijkt de gezamenlijk door Hyundai en Kia ontwikkelde 1-liter driecilinder met turbo. Die 1.0 T-GDI doet het in de Picanto met 100 pk en 172 Nm. Genoeg om pikant uit de hoek te komen.
Toch op vlak van hernemingen en bochtenwerk lijkt ons. Want de sprinttijd naar de honderd van zo'n tien seconden is natuurlijk niet om naar huis te schrijven. Tegen de zomer alvast bij je dealer, de Picanto. Leveringen voor de meest potente versie starten evenwel pas in het najaar.
Recente reacties
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 16 uur geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Verkrijgbaar vanaf 39990 € !
Door Kurt Van De Vyver 1 dag geleden