Een bonestaak nog lichter maken? Daar moet je een knotsgekke Japanner voor zijn.
In Genève blinkt de nieuwe Swift op de Suzuki-stand. Wij gaan hem alvast aan het tandwiel voelen binnen enkele weken en diegene die achter het stuur mag plaatsnemen mag ons vertellen wat die 120 kilogram minder nu net met een Swift doen. Want vermogensgewijs is de Swift niet veranderd, of toch heel weinig.
woot woot!
Zo ligt er onder de kap een 1.2 DualJet of een 1.0 BoosterJet met respectievelijk 90 of 110 pk. Nieuw is ook de SVHS die een kleine elektromotor koppelt aan het geheel. Vooral het koppel vaart er wel bij. Koppel dat met een Swift die nog slechts 820 kg weegt, dan krijg je best een vinnig karretje. Toch kan de nieuwe Swift meer aan. Hij slikt zomaar even 265 liter bagage, ofwel 54 liter meer dan voorheen. Dat kan dankzij een langere wielbasis en grotere buitenafmetingen.
Recente reacties
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 17 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Verkrijgbaar vanaf 39990 € !
Door Kurt Van De Vyver 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Vooraan geslaagd maar de achterkant blijft droevig.
Door Thierry Hamende 1 dag geleden